Annons

Tips fotopodd

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurk2015

Aktiv medlem
Hej,

Jag är för tillfället ute och går mycket och behöver bra poddar att lyssna på. Någon som har en bra fotopodd att tipsa om?
Kan handla både om teknik/utrustning, intervjuer med folk inom branschen, kanske en fotograf som har en egen podd. På svenska eller engelska.

Jag brukar lyssna på Fotosidan Poddradio och tycker den är väldigt bra, men tyvärr är det lite glest med avsnitt nu, och jag har lyssnat igenom allt...
 

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
Norska Foto podden är bra.
Photography Daily, The Fujicast, Create photography, Frames photography podcast är några av dom som jag lyssnar på.
 

bach7617

Aktiv medlem
Jag vill rekommendera Lars Darebergs månadsblogg på youtube med betoning på utställningar och fotoböcker. Det är lite sorgligt när man jämför hur otroligt få viewers en svenskspråkig kanal har i jämförelse med vilken annan engelsk dussinkanal som helst - det finns flera exempel, Niklas Virsen t ex med ambitiöst innehåll och upplägg. Fotografen och landskapet som nämns ovan var verkligen toppen.
The Art of Photography och the Photographic Eye är två internationella som är bra tycker jag.
 

Gurk2015

Aktiv medlem
Jag vill rekommendera Lars Darebergs månadsblogg på youtube med betoning på utställningar och fotoböcker. Det är lite sorgligt när man jämför hur otroligt få viewers en svenskspråkig kanal har i jämförelse med vilken annan engelsk dussinkanal som helst - det finns flera exempel, Niklas Virsen t ex med ambitiöst innehåll och upplägg. Fotografen och landskapet som nämns ovan var verkligen toppen.
The Art of Photography och the Photographic Eye är två internationella som är bra tycker jag.
Hej Johan,
Håller med om att svenskspråkiga kanaler verkligen har svårt att få tittare. Men ska kolla till de du rekommenderar!
 
ANNONS