Annons

Tyst återkallelse av Canon EOS R5

Produkter
(logga in för att koppla)

p-3

Medlem
Jag börjar tro på ryktena om tyst återkallelse av R5 som nämns bland annat på

Nu har jag väntat i 7 månader och ingen kan ge någon som helst uppskattning av leveranstider.

Canon Sverige säger själv man bör kolla på andra alternativ om man behöver få tag på R5 i närtid.

Att det ska vara så förbaskat svårt att vara transparent och informera sina kunder. 🤬

Hur många av er väntarfortfarande på R5 och hur länge har ni väntat?

Tyst återkallelse.........;) Där jag köpte min R5 för flera månader sedan har man kunnat handla en hela tiden. Däremot har det talats om problem med viss materieltillgång som drabbat adaptrar, optik och kameror. Gillar man konspirationsteorier kan man ägna resten av livet med sådant.

/Stephan

Tyst återkallelse.........;) Där jag köpte min R5 för flera månader sedan har man kunnat handla en hela tiden. Däremot har det talats om problem med viss materieltillgång som drabbat adaptrar, optik och kameror. Gillar man konspirationsteorier kan man ägna resten av livet med sådant.

/Stephan

Vad är det för leverantör? Varför kan ingen av de stora leverantörer inte ge besked? Och varför skulle Canon Sverige rekommendera att kolla på alternativ oavsett om det är Canon eller någon annan märke?

Jag är med i några R5-grupper på Facebook och där kan man se att folk hämtar ut sina R5:eek:r lite titt som tätt. Så att de skulle hållas tillbaka av Canon för uppdatering verkar föga troligt.

Jag tror helt enkelt Canon levererar så många de kan tillverka. Efterfrågan har inte bara initialt överstigit produktionskapaciteten (vilket är normalt) utan även Canons egna förväntningar.

Strunta i vad Ken Wheeler säger. Han är ökänd för att vara en glappkäftad nolla som ljuger ihop skit för att få växelpengar från Youtube, höra sin egen röst och se viktig ut bland amatörerna som följer honom.

Jag skummade genom videon och av den dryg sju minuter långa videon tycks han spendera typ trettio sekunder med själva temat. Ryktet att en återförsäljare eller distributör beställt drygt sextio enheter R5 men mottagit bara runt 12 enheter. Det enligt hans "kontakter" i fotovärlden. Om det inte är en dröm han haft, och han faktiskt pratat med någon, lär det vara en av stackarna som råkar jobba på fotobutiken där Ken hänger de få gångerna han lämnar sin källare.

Lägg ingen mer energi på att fundera kring någon återkallelse om Ken råkar vara ryktets källa.

R5 har ju legat i toppen på många försäljnings-listor sen den släpptes i princip, så uppenbarligen sälj det många. Canon gör nog så gott dom kan för att få ut dem.

Strunta i vad Ken Wheeler säger. Han är ökänd för att vara en glappkäftad nolla som ljuger ihop skit för att få växelpengar från Youtube, höra sin egen röst och se viktig ut bland amatörerna som följer honom.

Jag skummade genom videon och av den dryg sju minuter långa videon tycks han spendera typ trettio sekunder med själva temat. Ryktet att en återförsäljare eller distributör beställt drygt sextio enheter R5 men mottagit bara runt 12 enheter. Det enligt hans "kontakter" i fotovärlden. Om det inte är en dröm han haft, och han faktiskt pratat med någon, lär det vara en av stackarna som råkar jobba på fotobutiken där Ken hänger de få gångerna han lämnar sin källare.

Lägg ingen mer energi på att fundera kring någon återkallelse om Ken råkar vara ryktets källa.

Jag är böjd att hålla med. Nu har jag iofs aldrig tittat på just Ken Wheeler men tycker detta gäller rent allmänt för många youtubers. Tycker att Tony och Chelsea Nortrup är lite åt det hållet också t.ex.

just det diskuteras bland annat på

Den videon är ju 4 månader gammal och från lanseringen och då var det långa köer.
Videon i första inlägget från Augusti.
R5 finns i lager hos handlarna från och till. Jag beställde min den 29/9-2020 och fick den levererad i början av oktober.

Jag vet inget om någon tyst återkallelse. Istället verkar det ju som att Canon har svårt att leverera överhuvudtaget. Canon RP t ex,går knappt att få tag på, och RF 24-105/4 går inte heller något vidare att få tag på, t ex på Cyberphoto eller Scandinavian Photo.

Jag vet inget om någon tyst återkallelse. Istället verkar det ju som att Canon har svårt att leverera överhuvudtaget. Canon RP t ex,går knappt att få tag på, och RF 24-105/4 går inte heller något vidare att få tag på, t ex på Cyberphoto eller Scandinavian Photo.
Canon har väl en större efterfrågan än vad dom hinner leververa nu. Mycket som är nytt.
Götaplatsen har RF 24-105/4 i lager.

ANNONS
Götaplatsens Foto