Annons

Utskrift på canvas

Produkter
(logga in för att koppla)

muster

Aktiv medlem
På hem och villa mässan i helgen visades ett rum som hade fyra "tavlor" vilka var fotografier som var utskrivna/kopierade på ett material som kändes som canvas, det blev alltså som en riktig målning men med väl bibehållen detaljrikedom i fotografiet.

Min fråga, vet någon var man kan beställa denna typ av utskrift?

För hemmautskrift har Clas Ohlsson i A4-format.

Bläckstrålepapper, canvas. Ytskiktet ger utskriften en mycket verklighetstrogen canvas-liknande utskrift. Lev. 10 ark/förp.
38-1078 99,00 st

inze skrev:

Bläckstrålepapper, canvas. Ytskiktet ger utskriften en mycket verklighetstrogen canvas-liknande utskrift. Lev. 10 ark/förp.
38-1078 99,00 st

Ett alternativ men jag är ute efter både utseendet men även känslan, och den kan jag inte tänka mig att ett papper kan återge.
Dessa bilder hade man "spänt över" en ram, ungefär som man fäster tyg på "stols-botten" (om ni hajjar =)

muster skrev:
På hem och villa mässan i helgen visades ett rum som hade fyra "tavlor" vilka var fotografier ...

Ursäkta om jag blir lite gnällig: men detta avhandlades för bara två veckor sedan. Tråden går att hitta med en enkel sökning och det är vanlig netikett att man kollar efter liknande trådar innan man öppnar en till likadan. Bifogar länk för säkerhets skull:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=27879

/Olle

Re: Re: Utskrift på canvas

ofu skrev:
Tråden går att hitta med en enkel sökning och det är vanlig netikett att man kollar efter liknande trådar innan man öppnar en till likadan.
/Olle

Tack så mycket Olle. Jag ber också om ursäkt för att jag tog upp din tid med en tråd som redan fanns.

inze skrev:

38-1078 99,00 st

Jag kunde inte låta bil att prova Clas ohlsons bidrag till fotovärlden och fann att det hela måste vara ett skämt! Det suger fett(olja?) Inte ens gamla Agda skulle bli nöjd. Nåja, vad hade man förväntat sig... :O)

Ps. Jag ber om ursäkt för att jag fortsätter tråden! Ds.

ANNONS
Götaplatsens Foto