** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vad är önskvärt på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
elmfeldt skrev:
För att prata om en liten annorlunda vinkel på det hela. Jag funderar skarpt på att skapa en "elit" pool. Dvs en pool som kanske har ett regelverk för hur man blir medlem i poolen. Ett elitistiskt tänk, men kanske med ett annat namn.

En tanke är att en grupp väljer ut det första "gänget" och sen kan varje medlem ge inträde till en annan medlem. Regelverket bygger isåfall dels på bra fotograf men även bra kommentator.

Vad tycker ni om det?


En elit pol kan vara en lösning.
Men problemet då kan jag tro att de sticker i mångas ögon.
De blir vi och domdära tyvärr men tanken kan vara god.

Mvh/Percy Björkman
 
Galaxens President skrev:
Är du bara ett litet troll som suttit och hält vatten på våra kvarnar och hetsat oss mot varandra?

Det har jag misstänkt länga Percy har skiftat mening lite hip som hap-bortsett från några punkter.

.......
 
Närå jag tyckte att fs skulle vara för allt o alla.

Men efter resans gång har jag börjat fundera om de inte ligger lite i de som lärda bråkar om !

(tyvärr)

Mvh/Percy Björkman
 
Grantun skrev:
...Kan du inte ge ULf en gratis plats där?...

Kan du inte sluta med att ta upp mitt namn hela tiden?
Du och jag är inte överens, men för den skull behöver du inte hacka på mig hela tiden. Så lägg av nu, tack!
 
En hemlig elitpool tycker jag låter jättebra. Man kan ha särskilda kodord och hemliga hälsningar som bara medlemmarna känner till och sånt där. ;)

Nej, allvarligt talat, vill folk ha det så ge dem det. Liksom poolen för bara negativa, genomelaka men på något sätt ändå kreativa, konstruktiva och utvecklande kommentarer som det väl har talats om ett tag?

Eller så får vi köra på att dela in oss fotografer i olika kategorier som också föreslagits.

Eller så kör vi på som det är och skärper oss.
 
elmfeldt skrev:
För att prata om en liten annorlunda vinkel på det hela. Jag funderar skarpt på att skapa en "elit" pool. Dvs en pool som kanske har ett regelverk för hur man blir medlem i poolen. Ett elitistiskt tänk, men kanske med ett annat namn.


Finns inte den varianten redan? Har inte fs nån bildbyrå (Picturo) som man måste kvala in i och brukar inte Lotta radera vilt i nån konstpool oxo? Jag kan minnas fel men nånstans känns det som att jag kommer ihåg rätt ändå ...

Elitavdelngen är nog ingen dum ide´ ändå. En strålande ide´ faktiskt - The sooner the better som mina förfäder i Chicago sa. David, tar det lång tid att fixa en sån däringa elitpool? Går det att få en med vattentäta skott oxo? (C;?
JANNE
 
Jag raderar inte vilt någonstans och har aldrig gjort heller. Bara utifrån poolregler som diskuterats fram i berörda trådar där alla intresserade varit med och tagit fram det som gällt. Sedan finns ett fåtal som kommer in efteråt och skriker högt titt som tätt..

Jag är fö inte poolvärd i konstpoolen, men jag vet ändå att syftet med den inte är att skapa en elitpool iaf. Det borde du med vetat om du hade läst på.
 
cw-op skrev:
Finns inte den varianten redan? Har inte fs nån bildbyrå (Picturo) som man måste kvala in i och brukar inte Lotta radera vilt i nån konstpool oxo? Jag kan minnas fel men nånstans känns det som att jag kommer ihåg rätt ändå ...

Elitavdelngen är nog ingen dum ide´ ändå. En strålande ide´ faktiskt - The sooner the better som mina förfäder i Chicago sa. David, tar det lång tid att fixa en sån däringa elitpool? Går det att få en med vattentäta skott oxo? (C;?
JANNE

Det handlar lite om hur regelverket skall utformas. Rent tekniskt så finns nog det mesta stödet för det. Jag tror inte att det blir vattentätt, utan alla skall kunna se bilderna som finns där.
 
QUOTE]David Elmfeldt (elmfeldt) skrev:
Dvs en pool som kanske har ett regelverk för hur man blir medlem i poolen. Ett elitistiskt tänk, men kanske med ett annat namn.

Vad tycker ni om det?
[/QUOTE]

Now we´re talking! Men varför ett annat namn. Då kan det ju bli komplikationer igen ju. Namnet bör ju antyda vad det handlar om så att ingen nolla går fel pga. av några schyssta slumpskott?

Jag röstar på ELITSERIEN eller kanske NFL (Nationens Fotografiska Ledstjärna). Så får ju Johan komma med i Riksidrottsförbundet oxo. (C;

En försynt fråga; Får vi andra komma in på parnassen för att kika in och låta oss inspireras nån gång oxo? Mot en smärre extraavgift då förstås? JANNE
 
David, då har jag ett förslag:

Ett av kraven för att få vara kvar i elitpoolen är att man förbinder sig att ge kvalitativ kritik på X antal bilder/vecka eller månad i de lägre divisionerna.
Risken finns annars att kommentarerna i de poolerna blir av typen "en blind leder en blind" vilket sannolikt ger en sämre utveckling.

Jag kan se många fördelar med en sådan uppdelning, men jag ser många faror också...
 
cw-op skrev:
QUOTE]David Elmfeldt (elmfeldt) skrev:
Dvs en pool som kanske har ett regelverk för hur man blir medlem i poolen. Ett elitistiskt tänk, men kanske med ett annat namn.

Vad tycker ni om det?


Now we´re talking! Men varför ett annat namn. Då kan det ju bli komplikationer igen ju. Namnet bör ju antyda vad det handlar om så att ingen nolla går fel pga. av några schyssta slumpskott?

Jag röstar på ELITSERIEN eller kanske NFL (Nationens Fotografiska Ledstjärna). Så får ju Johan komma med i Riksidrottsförbundet oxo. (C;

En försynt fråga; Får vi andra komma in på parnassen för att kika in och låta oss inspireras nån gång oxo? Mot en smärre extraavgift då förstås? JANNE
[/QUOTE]

Jag vet inte om de namnen var så bra. Tanken var väl att tona ner det hela lite eftersom de inte handlar om "elit" egentligen utan kanske mer "been around".

Ja, tanken är nog att alla skall kunna se alla bilder. Fast jag har inte funderat klart.
 
Arne S skrev:
David, då har jag ett förslag:

Ett av kraven för att få vara kvar i elitpoolen är att man förbinder sig att ge kvalitativ kritik på X antal bilder/vecka eller månad i de lägre divisionerna.
Risken finns annars att kommentarerna i de poolerna blir av typen "en blind leder en blind" vilket sannolikt ger en sämre utveckling.

Jag kan se många fördelar med en sådan uppdelning, men jag ser många faror också...

Jag har inte riktigt funderat klart. Sen är det väl inte meningen att göra en uppdelning snarare att skapa något till de som känner att de är i andra ändan av tidslinjen som började med nybörjare.
 
Carsten, det brukar skilja en timme om man inte är inloggad. Fast det var kanske inte det som var felet.
 
ANNONS