Annons

Vad sägs om årets största fototävling i Göteborg, gubbar & tanter? Del II

Produkter
(logga in för att koppla)
För min del, passar det väl i stort sätt när som helst innan snödrivorna blir för höga eller drivisen täcker sjöarna.. men ok då, kan väl hålla med om att augusti är en ganska bra tid när man skall sova i tält :)

Så varför inte ta och bestämma en datum redan nu?
 
ja.. vi kan ju säga augusti ialla fall då de flersta verkar kunna just den månaden. Men vi kanske kan vänta någon dag till med att spika tills fler visar sitt intresse...
 
Stadsdjur och fart

Tänkte gå till Slottsskogen på söndag och fota djur, folk (en sorts djur, ju...) och fartfyllda skatare som visst tävlar under helgen där. Om vädret är okej.
Har lagt ut ett förslag på FotoVäst:
www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=947454#post947454
och på Goffs hemsida, www. goff.se.
Verkar som om vi blir ett par stycken. Mitt förslag är att vi lägger eventuella bilder sedan på FotoVäst, det är lite enklare bilduppladdning på Fotosidan än på Goff, tycker jag.
Någon som har lust att haka på?
 
Tja, om man räknar ihop alla som visat intresse så är det ju faktiskt några stycken... :)


Kalle B
Agnetha Lundberg
Johan Weinö
M.Bucht
Agron Basha
Hampus Lundgren
Fabian Fogelberg
Niklas Eriksson
Anders Roos
Henrik Lewander
Oscar Mannbro
Rikard Weiler
Jan Bernhardsson
Mattias Thorstensson
Kenneth Eriksson
Elli Arbaeus

Totalt 16 personer än så länge...

Alla som är intresserade kan vara med, finns inga praktiska gränser för max antal. Snarare att ju fler desto roligare. Mixade kön är också trevligt. Just nu är det bara 2 tappra tjejer som visat intresse.
 
Vad kul att det redan är så många intresserade.

Jag har precis suttit och tittat igenom den gamla tråden och upplivat minnen från den och fått mig en rejält gott skratt.

Vi hade ju jätteroligt.. det är nog den roligaste fototräffen jag varit med på och så mycket ny inspiration jag tog med mig hem också.
 
Re: Stadsdjur och fart

Ellix skrev:
Tänkte gå till Slottsskogen på söndag och fota djur, folk (en sorts djur, ju...) och fartfyllda skatare som visst tävlar under helgen där. Om vädret är okej.

Jag var där en sväng igår och kollade, det var ganska kul, de är sjukt säkra på brädorna.

Och Kalle, visst skulle det va roligt om det kom några med mixade kön :)
 

Bilagor

  • _ict8081.jpg
    _ict8081.jpg
    91.9 KB · Visningar: 256
Fin skejtarbild!
Jag är sugen på att testa att fota fart med fulblixt och kamerapanorering. Få se hur det går.
Om det håller upp någorlunda från regnet går jag till Slottsskogen i morgon. Få se om vi blir några stycken. Och om vi hittar några goa sälar eller nåt.
 
Jag måste kolla trådarna här lite oftare, lätt att missa sånt här annars. :)

Självklart är jag gärna med i år igen (om jag får) och slår er på fingrarna. Vinsten från förra året har kommit väl till användning kan jag också meddela.

Augusti går bra för mig, men helst inte helgen 17-19 aug (har omtenta på måndagen). Jag hade gärna tagit helgen 24-26 aug, men jag är flexibel.
 
Jag ska på 40-årskalas den 25 augusti och sista helgen i juli är det Krokstrandfestival. Men vilket datum det nu blir så är det alltid några som inte kan, förstås. Jag håller tummarna i alla fall.
 
Så här ser den preliminära deltagarlistan ut:

Kalle B
Agnetha Lundberg
Johan Weinö
M.Bucht
Agron Basha
Hampus Lundgren
Fabian Fogelberg
Niklas Eriksson
Anders Roos
Henrik Lewander
Oscar Mannbro
Rikard Weiler
Jan Bernhardsson
Mattias Thorstensson
Kenneth Eriksson
Elli Arbaeus
Christian Sandberg
Roger Simonsson
Hanna Fredin

19 personer varav 3 är tjejer, börjar se bra ut, men jag vill hafler deltagare med!

Är ni fler som vill vara med, kopiera bara ovanstående lista och lägg till er själva så har vi lite koll på antalet :)

Kanske börjar bli dags att börja boka datum snart då... Jag sitter och jobbar på priser som komemr bli skitcoola om det går igenom! Kommer isåfall göra det väl värt att delta :)
 
Så... jag har funderat lite och föreslår fredag den 17 Augusti.

Jag väljer återigen fredag för att då har man fortfarande tid över för andra aktiviteter på dom eftertraktade helgerna.

Den 14 Augusti startar Göteborgskalaset och avslutas söndagen den 19 Augusti. Detta gör att det kommer finnas mycket folk i Göteborg och ni som minns dom hemliga uppdragen från förra året vet att ibland kan det vara bra med folk till vissa uppdrag.

Har ni synpunkter eller förslag på andra datum så säg bara till, vi kommer givetvis inte kunna ta hänsyn till alla önskemål, men vi kan ju givetvis försöka vara flexibla.

jag håller som bäst på att fila på priser och även olika uppdrag. Minst 1 hemligt uppdrag kommer bli samma som förra året tror jag, säger dock inte vilket.
 
ANNONS