Annons

Varför har fotosidan så tråkiga diskussioner

Produkter
(logga in för att koppla)

vifra

Aktiv medlem
Kollar varje dag.
Man för varje dag blir det bara tråkigare och tråkigare. Varför?
Är det så att mitt intresse håller på att förfalla, eller är det så att trådarna (?) blir tråkigare. Varje tråd tycks ha kommit upp minst 5 ggr tidigare.
Ska jag lämna fotosidan eller finns det fortfarande hopp.
Jag vill ha mer av bilddiskussioner än teknikdiskussioner.
Mer bilddisskutioner än pixeldiskustioner. Vart tar jag vägen??
Finns det andra saiter som passar mig bättre?

Majoriteten av de trådar du själv har startat ser rätt teknikorienterade ut de också?

Men det är fritt fram att starta bilddiskussionstrådar - så mitt förslag är att inte vänta på att någon annan gör det, utan initiera sådana själv.

Kollar varje dag.
Man för varje dag blir det bara tråkigare och tråkigare. Varför?
Är det så att mitt intresse håller på att förfalla, eller är det så att trådarna (?) blir tråkigare. Varje tråd tycks ha kommit upp minst 5 ggr tidigare.
Ska jag lämna fotosidan eller finns det fortfarande hopp.
Jag vill ha mer av bilddiskussioner än teknikdiskussioner.
Mer bilddisskutioner än pixeldiskustioner. Vart tar jag vägen??
Finns det andra saiter som passar mig bättre?

tsss jag tycker jag har sett den här diskussionen förut också.. Vilka trista diskussioner, vilka dåliga kommentarer, vilken dålig kvalité på bilderna osv osv..

förmodligen svalnar ditt intresse.. som alla andras. Fotosidan är ett community med många medlemmar, vilket innebär många nya per dag och många gamla som går vidare. Det är oundvikligt att du (om du är gammal räv) kommer se samma diskussioner dyka upp som nya.. Noterar att du har varit reggad i lite drygt ett år..

Skapa lite egna diskussioner av det ämne som intresserar dig då.. eller är du bara lite lat och vill att någon annan ska skriva lite nytt som du inte läst förut? Jag är rätt säker på att du kommer hitta många som är villiga att diskutera lite intressanta grejjer med dig, för det finns nog ingen annan, i alla fall svensk, fotosite som erbjuder samma range av medlemmar. I annat fall gör en google sökning på "foto community" och leta dig vidare.

För övrigt, jag brukar också browsa forumen nästan varje dag.. och jag undrar.. om man tittar i rätt forum. Vad är det som inte klassas som bilddiskussioner eller teknikdiskussioner? Kollar jag i fototeknik så finns det 1 massiv tråd om pixlar som ligger längst upp, sen har vi en massa rätt valida diskussioner om fototeknik, histogram, hur göra osv osv.

Tja, när jag browsar igenom forumet nu så ser jag egentligen bara vettiga frågeställningar, och ja, många av dom har varit uppe tidigare.. men jag tycker inte det är så konstigt, eller tråkigt. Så är det på alla forum.

Om du läst svar på vissa frågor så många gånger kan du ju bara spara dina uttömmande standardsvar på dessa och klistra in i trådar du tycker stör, så blir du av med dom diskussionerna snabbt.

Personligen är jag rätt trött på den här diskussionen så jag lägger in ovanstående i notepad och spar det till nästa gång diskussionen dyker upp..

// Richard

ANNONS
Götaplatsens Foto