MNB
Aktiv medlem
Delar med mig av mitt köp. Beställde tumgrepp och motljusskydd till min X100V och fick hem det. Reagerar direkt på att skyddet ser använt ut då det har flertal repor/skrapmärken kring skruvarna. Även hur dåligt tumgreppet passar då det åker ur vid minsta tryck man har mot det. Vilket blir ganska omständigt då tanken med tumgrepp är att ha tummen emot.
Jag kontaktar square hood och det tar lång tid innan jag går ett svar, men till slut så. Jag möts direkt av dryga svar, oförstånd och noll vilja att lösa detta. Jag poängterar direkt med text och bild att jag vill reklamera produkterna. Att han (det är en nya zeeeländsk kille som har det) ska skicka en retursedel så jag kan returnera varorna och få mina pengar tillbaka.
Han vägrar. Det är inte hans "policy". Så jag poängterar att hans s k policy inte är enlig med konsumentverket då det är företaget som ska stå för returfrakt vid reklamation. Efter flera mail fram och tillbaka där han bland annat påstår "jag gav dig chansen att i alla fall få pengarna tillbaka, men det är försent nu" så poängterar jag igen och skickar en länk till konsumentverket och vad som gäller.
Sedan lägger jag ner att ens diskutera med honom. Han har en otroligt tråkig attityd, lite översittare attityd där han idiotförklarar en. Så jag rapporterar det till Klarna och betalningen stoppas och nu är det under utredning via klarna.
Av rent intresse postade jag i Fuji X100 gruppen på Facebook och flertalet personer svarade och flera personer svarar att dom varit med om samma sak.
Det är trots allt ganska dyra produkter och hyfsat välkänt märke i Fuji världen och att kunder blir behandlade så här är ganska förvånande. Får väl se vad Klarna bestämmer i frågan, skulle förvåna mig att dom går emot konsumentverket. I isåfall får jag väl dra det till ARN. Otroligt onödigt och dåligt bemötande av square hood i min mening. Noll känsla för kundservice eller viljan av att bygga upp ett bra rykte om sig.
Jag kontaktar square hood och det tar lång tid innan jag går ett svar, men till slut så. Jag möts direkt av dryga svar, oförstånd och noll vilja att lösa detta. Jag poängterar direkt med text och bild att jag vill reklamera produkterna. Att han (det är en nya zeeeländsk kille som har det) ska skicka en retursedel så jag kan returnera varorna och få mina pengar tillbaka.
Han vägrar. Det är inte hans "policy". Så jag poängterar att hans s k policy inte är enlig med konsumentverket då det är företaget som ska stå för returfrakt vid reklamation. Efter flera mail fram och tillbaka där han bland annat påstår "jag gav dig chansen att i alla fall få pengarna tillbaka, men det är försent nu" så poängterar jag igen och skickar en länk till konsumentverket och vad som gäller.
Sedan lägger jag ner att ens diskutera med honom. Han har en otroligt tråkig attityd, lite översittare attityd där han idiotförklarar en. Så jag rapporterar det till Klarna och betalningen stoppas och nu är det under utredning via klarna.
Av rent intresse postade jag i Fuji X100 gruppen på Facebook och flertalet personer svarade och flera personer svarar att dom varit med om samma sak.
Det är trots allt ganska dyra produkter och hyfsat välkänt märke i Fuji världen och att kunder blir behandlade så här är ganska förvånande. Får väl se vad Klarna bestämmer i frågan, skulle förvåna mig att dom går emot konsumentverket. I isåfall får jag väl dra det till ARN. Otroligt onödigt och dåligt bemötande av square hood i min mening. Noll känsla för kundservice eller viljan av att bygga upp ett bra rykte om sig.