Annons

Varning för Square Hood

Produkter
(logga in för att koppla)

MNB

Aktiv medlem
Delar med mig av mitt köp. Beställde tumgrepp och motljusskydd till min X100V och fick hem det. Reagerar direkt på att skyddet ser använt ut då det har flertal repor/skrapmärken kring skruvarna. Även hur dåligt tumgreppet passar då det åker ur vid minsta tryck man har mot det. Vilket blir ganska omständigt då tanken med tumgrepp är att ha tummen emot.

Jag kontaktar square hood och det tar lång tid innan jag går ett svar, men till slut så. Jag möts direkt av dryga svar, oförstånd och noll vilja att lösa detta. Jag poängterar direkt med text och bild att jag vill reklamera produkterna. Att han (det är en nya zeeeländsk kille som har det) ska skicka en retursedel så jag kan returnera varorna och få mina pengar tillbaka.

Han vägrar. Det är inte hans "policy". Så jag poängterar att hans s k policy inte är enlig med konsumentverket då det är företaget som ska stå för returfrakt vid reklamation. Efter flera mail fram och tillbaka där han bland annat påstår "jag gav dig chansen att i alla fall få pengarna tillbaka, men det är försent nu" så poängterar jag igen och skickar en länk till konsumentverket och vad som gäller.

Sedan lägger jag ner att ens diskutera med honom. Han har en otroligt tråkig attityd, lite översittare attityd där han idiotförklarar en. Så jag rapporterar det till Klarna och betalningen stoppas och nu är det under utredning via klarna.

Av rent intresse postade jag i Fuji X100 gruppen på Facebook och flertalet personer svarade och flera personer svarar att dom varit med om samma sak.

Det är trots allt ganska dyra produkter och hyfsat välkänt märke i Fuji världen och att kunder blir behandlade så här är ganska förvånande. Får väl se vad Klarna bestämmer i frågan, skulle förvåna mig att dom går emot konsumentverket. I isåfall får jag väl dra det till ARN. Otroligt onödigt och dåligt bemötande av square hood i min mening. Noll känsla för kundservice eller viljan av att bygga upp ett bra rykte om sig.
 

Frekeman

Aktiv medlem
Det är ju trist när sånt här händer och lär inte vara till gagn för företagets renommé. Själv beställde jag ett motljusskydd till min 27mm-pannkaka och blev positivt överraskad av snabb leverans (fick dagen efter beställning och då bor jag i England!) samt att produkten var snyggt paketerad, verkar vara av bra kvalitet och fungerar bra.

Men, det är väl när saker och ting inte är som kundservicen skall upp till bevis...
 

MNB

Aktiv medlem
Det är ju trist när sånt här händer och lär inte vara till gagn för företagets renommé. Själv beställde jag ett motljusskydd till min 27mm-pannkaka och blev positivt överraskad av snabb leverans (fick dagen efter beställning och då bor jag i England!) samt att produkten var snyggt paketerad, verkar vara av bra kvalitet och fungerar bra.

Men, det är väl när saker och ting inte är som kundservicen skall upp till bevis...
Ja tyvärr. Det är när det inte är som det ska vara som kundservicen är det viktiga. Efter lite mer sökande hittade jag fler folk på t ex dpreview som även dom var missnöjda med square hood.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Ja tyvärr. Det är när det inte är som det ska vara som kundservicen är det viktiga. Efter lite mer sökande hittade jag fler folk på t ex dpreview som även dom var missnöjda med square hood.
En reklamation skall behandlas som en möjlighet för företaget att höja sitt anseende. Rätt hanterad kan det bli en fin möjlighet - fel hanterad blir det till motsatsen.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Square Hood företaget ligger väl inte i Sverige?
Gör det inte det så får man titta på det landets konsumentköplag, inte svensk lag.
 

Frekeman

Aktiv medlem
Square Hood företaget ligger väl inte i Sverige?
Gör det inte det så får man titta på det landets konsumentköplag, inte svensk lag.
Jo, det är ett svenskt företag:

Vad fick dig att tro något annat?
 

jag&bilden

Aktiv medlem
På deras hemsida framgår det mesta gällande köp- och reklamationsrätt allt enligt lagar och förordningar.
så dumt av dem att sedan streta emot så mycket. :/
 

MNB

Aktiv medlem
Glömt av att uppdatera. Jo efter ett tag så ”dömde” klarna att jag hade rätt. Så jag fick tillbaka för frakten och varorna.

Förstår inte varför han äventyrar sitt omdöme med att agera såhär. Efter jag postat i större fujiforum och större fujigrupp på facebook, så var det en hel del som råkat ut för samma behandling.
 
ANNONS