Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vidvinklar

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Kollar efter begagnade vidvinklar ur "L" serien. Något som slår mig är att de gamla 17-35/2.8L går för nästan samma pris som för deras efterföljare 16-35. Är de sistnämnda sämre? Annars brukar en ny glugg sänka priset på den glugg de ersätter.

Oj, det var stor skillnad till 16-35s fördel. Men det ger mig ännu mer huvudbry när dessa gluggar läggs ut för ungefär samma pris som deras föregångare..

Dom som säljer en 17-35 försöker kanske åka lite snålskjuts på "L"-imagen och hoppas att alla ska tro att det också är ett kanonobjektiv.

Senast redigerad av en moderator:
Enligt min åsikt är 17-35 ett kanonobjektiv bildmässigt men skiljer det 700-800 till ett 16-35 slår man ju till där..

Ja det var lite dumt skrivet av mig, det är ett bra objektiv på många sätt, men allt är ju relativt. Det ska inte ha samma pris som ett 16-35.

ANNONS
Götaplatsens Foto