Annons

vilken analog kamera kan af jämrföras med å d60?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas18z

Avslutat medlemskap
Hej
jag har inte haft någon möjlighet att testa d60 men jag funderar på att köpa en. Vilken kamera kan autofokusen jämföras med? jag antar att den är sämre än den som sitter i eos 30? mot eos 5? eos 500n? eller eos1(inte n eller v) det är väl dessa kameror jag har testat rätt mycket bara så man vet på ett ungefär

Den kan nok sammenlignes med eos 300.
Ellers er d60 et nydelig kamera. Ikke se deg blind på af. Men selvsagt er det viktig om det er det viktigste av alt her på jord med rask af. Skal du derimot ta bilder av andre ting enn rske fugler, motorsykler som farer forbi etc så holder hverken d60 eller 10d. Ville bare nevne det.

Frank

Jag tycker AF:en på D30 (som skall vara väldigt lik D60) känns ungefär som AF:en på EOS 100 men jag har använt EOS 100 väldigt lite. Det mest besvärande med AF:en på D30 är att hjälplampan är så patetiskt ineffektiv - tex EOS 100 har en stor röd lampa som verkar hjälpa mer.
Kort och gott: Det är problem i dåligt ljus även om man ändå oftast kan få AF:en att låsa genom att placera AF-punkten exakt över något kontrastrikt.
I riktigt dåligt ljus (mörker) är det kört - lampan är som sagt rätt patetisk.

frankgi skrev:
Skal du derimot ta bilder av andre ting enn rske fugler, motorsykler som farer forbi etc så holder hverken d60 eller 10d. Ville bare nevne det.

Frank

Med 10D har jag inte haft några problem med att ta bilder på motorcyklar under roadracing, det gäller bara att panorera rätt.Autofokusen tycker jag reagerar lika snabbt som på min EOS-3. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av D-60 eller D-30.

/Robert

ANNONS
Götaplatsens Foto