Har undrat precis samma, tack för länken! Efter lite google så kom jag fram till att infuse blir enklast att komma igång med. Om jag fattat det rätt så måste man installera plex på sin PC, NAS och så är det länkningen mellan plex i servern och appen på TV som sköter överföringen. Infuse klarar sig med appen på "mottagaren" och kan hämta filer på nätanslutna diskar så det blir ju smidigast om det fungerar då inget behövs extra på sändarsidan.
Jultomten har inte kommit än, men jag har hört han är på väg i närtid med en Apple TV4, men kunde inte hålla mig så jag laddade ner infuse 3 på ipad. Jag har en WD my cloud som nätdisk, och infuse hittade den med en gång, tryckte på spara och fick upp mina flikar. Började blädra i bildfiler men fick problem på ipad att det tog riktigt lång tid, verkar inte som man kunde börja titta på första bilden förrän den hade hämtat över filerna och där var min ipad för seg. Hoppas att det går bättre med Apple tv då den har bättre processor. Detta kan kanske vara ett problem? Kanske kan det vara benämningen av bildfiler som ställer till det?
Har också en hel del mpg4 filer på disken och dessa gick det fint att se på plattan via Infuse.
Appen fungerar ganska likt WD clouds app till disken, den har samma problem med att visa foto. Dock så har WD cloud en extra app just för hantering av foto, troligen upplagd så att den kan starta visningen utan att hämta hem allt
Om man går tillbaka i tiden hur jag visat bilder via apple tv 2, så började jag med bildvisning via hemdelning, här måste datorn vara på vilken krånglade till allt. Sedan gick jag över till att visa via Flickr, via den app som fanns. Därefter skaffade jag WD cloud och har visat bilder via ipad och skärmdelning.
Nu har jag bara testat Infuse i en 5 minuter men är det så att bildvisningen fungerar bra på apple tv4 så verkar det som att det är det jag kommer att köra. För mina filer så verkar det som det fungerar med gratisversionen