KGS
Aktiv medlem
Zotamedu skrev:
Låter som om du behöver en kompaktkamera istället![]()
Exakt! Ge mej en Konica Minolta Dimage A2 med utbytbar optik och stor sensor. Då e vi hemma.
Tro inte att mitt barnbarn kommer att nöja sej med nåt mindre.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Zotamedu skrev:
Låter som om du behöver en kompaktkamera istället![]()
sualo skrev:
Nä det är inte sant. Men sett till vingarnas storlek i förhållande till humslans storlek kan den inte flyga.
Om man däremot tar med humlans "päls" i beräkningen så kan den flyga. (titta bara på första bästa humla så ser du)
Ja men bara mitt på dagen i fullt solljus eller med ett gäng studioblixtar till hands.fredriklindstrom skrev:
Nu namde jag ju det bara for innan IS/VR/etc fanns, sa kunde ju ingen foto alls, eller hur?
Min teori är att dom har valt att lägga det i objektiven av två anledningar.HDFS) (KGS skrev:
Så det är en bra anledning att avstå från att implementera ens den mest elementära, tillgängliga tekniken i husen, "det går att fota ändå"?!
Jo, det går utmärkt att fota med min Konica TC från 1975 också. Sensorbyte för varje bild och inställningar som t o m är primitivare än min digitala systemkamera som åtminstone fixar autofokus.
Zotamedu skrev:
...1. Det är mer effektivt. Du får fler stegs kompensation än om du har det i huset...
...Eller du kanske syftade på dammborttagningen som brukar få väldigt dåliga betyg i tester?...
Teodorian skrev:
VR har ett pris i försämrad bildkvalitet och bör sålunda användas med urskiljning.
johan.morck skrev:
Jag har faktiskt ingen aning om huruvida VR påverkar bokeh eller inte. Däremot vet jag att 70-200 presterar riktigt bra oavsett du har VR på eller inte. Enligt många bara snäppet efter 85mm/1.4. Detta baserar jag inte på egna tester men väl efter läsning här på FS (gjorde precis en sökning i forumet) samt på dpreviews forum (gjode nyss en sökning även där för att känna mig lite tryggare). Det går förståss inte att jämföra 85mm/1.4 och 70-200VR, det är två helt olika objektiv men vad gäller objektivens bokeh så råder det inget tvivel om att just 70-200 HAR en erlänt bra sådan, även med VR på.