KGS
Aktiv medlem
Zotamedu skrev:
Låter som om du behöver en kompaktkamera istället![]()
Exakt! Ge mej en Konica Minolta Dimage A2 med utbytbar optik och stor sensor. Då e vi hemma.
Tro inte att mitt barnbarn kommer att nöja sej med nåt mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Zotamedu skrev:
Låter som om du behöver en kompaktkamera istället![]()
sualo skrev:
Nä det är inte sant. Men sett till vingarnas storlek i förhållande till humslans storlek kan den inte flyga.
Om man däremot tar med humlans "päls" i beräkningen så kan den flyga. (titta bara på första bästa humla så ser du)
Ja men bara mitt på dagen i fullt solljus eller med ett gäng studioblixtar till hands.fredriklindstrom skrev:
Nu namde jag ju det bara for innan IS/VR/etc fanns, sa kunde ju ingen foto alls, eller hur?
Min teori är att dom har valt att lägga det i objektiven av två anledningar.HDFS) (KGS skrev:
Så det är en bra anledning att avstå från att implementera ens den mest elementära, tillgängliga tekniken i husen, "det går att fota ändå"?!
Jo, det går utmärkt att fota med min Konica TC från 1975 också. Sensorbyte för varje bild och inställningar som t o m är primitivare än min digitala systemkamera som åtminstone fixar autofokus.
Zotamedu skrev:
...1. Det är mer effektivt. Du får fler stegs kompensation än om du har det i huset...
...Eller du kanske syftade på dammborttagningen som brukar få väldigt dåliga betyg i tester?...
Teodorian skrev:
VR har ett pris i försämrad bildkvalitet och bör sålunda användas med urskiljning.
johan.morck skrev:
Jag har faktiskt ingen aning om huruvida VR påverkar bokeh eller inte. Däremot vet jag att 70-200 presterar riktigt bra oavsett du har VR på eller inte. Enligt många bara snäppet efter 85mm/1.4. Detta baserar jag inte på egna tester men väl efter läsning här på FS (gjorde precis en sökning i forumet) samt på dpreviews forum (gjode nyss en sökning även där för att känna mig lite tryggare). Det går förståss inte att jämföra 85mm/1.4 och 70-200VR, det är två helt olika objektiv men vad gäller objektivens bokeh så råder det inget tvivel om att just 70-200 HAR en erlänt bra sådan, även med VR på.