Naturbilder dominerar på min blogg men ibland visar jag något annat. Prioriterar bild framför text, bloggen är som en motor för mitt fotograferande.

Jag minns doften

Nu får jag aldrig mer uppleva den här skogen, den som jag vandrat i sen barnsben och som jag fotograferat i så ofta. Alla upptäcktsfärder jag gjort både med och utan kamera. Jag hittade där utantill mina kännetecken tog mig både bort och hem igen, nu är det annorlunda. Men visst minns jag fortfarande doften av skogen, skogen som en gång var.

Publicerad 2026-06-03 16:43 | Läst 784 ggr
Carina H. Jacobsson ☮ 2026-06-03 16:59
Det är tur att vi har våra minnen bevarade i vårt hjärta, så mycket som förändras....ibland vill man kunna åka bak i tiden och hejda den en stund.
/Carina
Svar från mojje 2026-06-04 21:19

Tack så mycket för din kommentar Carina.
syntax 2026-06-03 17:10
Man skulle vilja beklaga sorgen som om det vore en människa.
Det är en hemsk sak när en hel livsmiljö försvinner.
Svar från mojje 2026-06-04 21:20

Tack för din kommentar Peter, ja det är faktiskt hemskt när det blir så stora förändringar.
Vibybo 2026-06-03 19:51
Ack ja, sorgligt....brukade gå i en mossig trollskog med stenblock och gamla granar, en dag så.....ja inget gick att känna igen.
Svar från mojje 2026-06-04 21:21

Så är det Stefan man känner inte igen sig, men det är bara att bita ihop.
pdahlen 2026-06-04 09:59
Vi hade liknade kalhygge vid sommarstugan i Kungsbacka, skogen har börjat komma tillbaka nu men det blev en helt annan skog än tidigare. Förr kunde man nästan gå i skogen med förbundna ögon, men återväxten blev en helt annan skog, det blev iaf kvar några berg som man kan ha som kännetecken. Den ena skogen blev bara sly och den har vi gett upp, tråkigt för det var fina svampmarker. Den andra verkar som de har röjt i för den går fortfarande att plocka svamp i, de sparade också några träd i den skogen
Svar från mojje 2026-06-04 21:21

Tack så mycket Peter, när det blir så stora förändringar blir man helt vilsen.
Margareta Cortés 2026-06-04 11:17
Sorgligt när dessa skogsmaskiner gått fram och förändrat naturen på det här sättet.
Svar från mojje 2026-06-04 21:22

Visst är det Margareta, men det är som det är. Tack för din kommentar.
TheInvisibleJackal 2026-06-04 15:51
Där står de. Skogsbolagets naturvårdande insats - frötallarna.

Hälsningar Jörgen
Svar från mojje 2026-06-04 21:22

Ja dom får väl stå kvar ca 5 år sen är dom också borta. Tack för din kommentar Jörgen.