Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flytt av trådar

Produkter
(logga in för att koppla)

Falumas

Aktiv medlem
Jag är ganska tveksam till när trådar flyttas från Fritt forum till någon annanstans. Fritt forum är ett "stängt" forum som bara medlemmar kan läsa som inte är öppet för google och andra sökmotorer. I fritt forum är taket lite högre och man skriver om lite mer personliga saker än vad man skulle göra någon annanstans.

Nu senast blev en tråd så lång att den flyttades till långa diskutioner och jag tror inte att forumvärdarna tänkte en tanke på detta när dom bara flyttade tråden.

/Karl

Det var jag som flyttade tråden, och eftersom jag är högst närvarande i den så antar jag att du förstår att jag inte hade något ont uppsåt;-) Anledningen var helt enkelt att jag tror att den stör ganska många eftersom den låg högst upp hela tiden i fritt forum.

Jag trodde att forumet för långa diskussioner och debatter inte syntes för ickeanvändare heller, men om det inte stämmer så kan jag (eller någon annan) givetvis flytta tillbaka den.

Jag vill också förtydliga att jag inte är en forumvärd. Jag bara hjälper till lite med att just flytta och slå samman trådar eftersom de många delforumen gör att användarna ofta lägger sina trådar på fel ställen eller upprepar frågeställningar för tusende gången.

Redaktionen kanske har någon kommentar?

Det har jag inte ens sett, men där ser man.
FF har lite andra regler än dom mer publika med ett högre tak där ventiler tillåts pysa ut.

Jag skriver på ett annat sätt i FF än vad jag gör i andra forum men nu kan man inte lita på att det som skrivs i FF stannar i FF.

Det är ju ett bra sätt att tysta ner folk man inte vill ska yttra sig.

Det är ju ett bra sätt att tysta ner folk man inte vill ska yttra sig.
Då jag är i klar minoritet på åsiktsskalan i den tråden så vore det väl ganska märkligt att försöka tysta mig själv genom att flytta tråden? Ärligt talat så flyttade jag den för att rädda den från radering om tillräckligt många läsare skulle rapportera den som störande. På så vis kan den leva vidare men utan att hela tiden puffa ner andra trådar från toppen.

Så, visst kan man anse att jag agerat egenmäktigt, men baktanken var snarast den motsatta mot vad du tror;-) Vidare står det såhär om forumet:

"Långa trådar och trådar där allmängiltiga frågor/saker debatteras/diskuteras. Påminner om vs forumet fast här behöver inte två saker ställas mot varandra. Visas inte på index."

Vad det sista innebär vet jag inte precis, men jag tolkade det som att det inte syns "utåt".
Jag flyttar nu tillbaka tråden tills redaktionen ger ett utlåtande. Hoppas alla blir nöjda!

Vad har du mer för befogenheter? Kan du t.ex. radera äldre inlägg skrivna av dig själv?
Ja det kan jag, men det skulle aldrig falla mig in att göra det. Redaktionen skulle dessutom kunna se det i så fall och det vore nog måttligt populärt.

Låt nu inte denna tråd balla ur till något helt annat än vad den handlar om. Jag hjälper FS-redaktionen att flytta och slå samman trådar, samt rätta stavfel i rubriker för bättre sökbarhet, och det är allt jag gör. Tråden är nu flyttad tillbaka till fritt forum och du och Karl har fått som ni vill. Jag håller för övrigt med om kritiken eftersom jag inte tänkte på aspekten med Google och dylikt.

För att du inte är den som säger en sak o gör en annan.

Ja visst.
Jag föreslår att du mailar mig om det är något med min person du har problem med, för jag tror inte att resten av Fotosidans användare är särskilt intresserade av det.

hertsius [snabel-a] kth.se

Tillägg: Eller så kan du ringa mig på 0739624498.

Senast ändrad:
Jag föreslår att du mailar mig om det är något med min person du har problem med, för jag tror inte att resten av Fotosidans användare är särskilt intresserade av det.

hertsius [snabel-a] kth.se

Tillägg: Eller så kan du ringa mig på 0739624498.
Martin, jag är inte ett dugg intresserad av din person. Den är egal här på FS. Det är vad du gör här och varför. Eftersom du flyttar trådar från opublikt till publikt utan att informera om det i tråden får mig att undra varför. Ditt ord är heller inget som jag ser som hugget i sten, utan ordet är högst svävande för vinden.
Jag tror heller inte att "resten" av FS är intresserade av att läsa denna tråd.

Martin, jag är inte ett dugg intresserad av din person. Den är egal här på FS. Det är vad du gör här och varför. Eftersom du flyttar trådar från opublikt till publikt utan att informera om det i tråden får mig att undra varför. Ditt ord är heller inget som jag ser som hugget i sten, utan ordet är högst svävande för vinden.
Jag tror heller inte att "resten" av FS är intresserade av att läsa denna tråd.
Du har redan fått svar på varför och jag har medgivit att det var ett misstag om det nu är så att forumet för långa diskussioner och debatter är publikt. Tråden är återställd och jag kan tyvärr inte göra mer än så.

Du har redan fått svar på varför och jag har medgivit att det var ett misstag om det nu är så att forumet för långa diskussioner och debatter är publikt. Tråden är återställd och jag kan tyvärr inte göra mer än så.

Två funderingar:

1) Hur vet man när en tråd flyttats?

2) Hur vet man till vilken plats den flyttats?

Jag vet inte, men jag gissar, att den tråd som diskuteras här är tråden som diskuterade den aktuella skandalen med naturfotografen. Den går åtminstone inte att hitta i det flöde av diskussionstrådar som jag brukar använda. Var hittar jag den tråden nu?

"Långa trådar och trådar där allmängiltiga frågor/saker debatteras/diskuteras. Påminner om vs forumet fast här behöver inte två saker ställas mot varandra. Visas inte på index."

Jag tror det menas att inlägg som skrivs där inte visas under senaste forumsinlägg på fotosidans förstasida.

Det verkar som om det var ett misstag och sådana kan lätt ske och om tråden är tillbakaflyttad så är i alla fall jag glad och nöjd. Vad som skrivs i FF borde stanna där. Vare sig man politiskt tillhör minoriteten eller majoriteten så kanske man tycker att Google inte har med det att göra.

/Karl

Två funderingar:

1) Hur vet man när en tråd flyttats?

2) Hur vet man till vilken plats den flyttats?

Jag vet inte, men jag gissar, att den tråd som diskuteras här är tråden som diskuterade den aktuella skandalen med naturfotografen. Den går åtminstone inte att hitta i det flöde av diskussionstrådar som jag brukar använda. Var hittar jag den tråden nu?

1) Det dyker upp en länk på platsen där den var, se http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=30 där är det en länk om makroobjektiv som förmodligen riktigt flyttats iväg från FF.

2) Man klickar på länken.

/Karl

ANNONS