Tony johansson
Aktiv medlem
Gillar den bilden, synd bara att det inte var minen bild av Våghuset
Plusmedlemskap kostar 379 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gillar den bilden, synd bara att det inte var minen bild av Våghuset
Tack Tony, alltid trevligt med trevliga kommentarer. Du kan förstås ta en egen bild av Våghuset (och klämma upp den på kylen osv). ;-)Gillar den bilden, synd bara att det inte var min.
Självklart, men nu har du ju "snott" kompositionenDu kan förstås ta en egen bild av Våghuset
Tack och bock Conny !Snyggt Tony, vad har du använt för papper? Något matt, olikt dig. Antar att det är A4 storlek om du inte har en väldigt stor kyl vill säga.
Fint, färgglatt och temat tycks vara resor, no?
Stämmer.temat tycks vara resor
Nästan rätt. Rätt svar är Japan, Japan och Japan.Först såg jag bara de tre bilderna till vänster och tänkte USA, Asien, Asien.
Rätt igen; Indien (överst) och Nepal under.de två bilderna till höger får mig att tänka bara Asien.
Ja, jag är väldigt nöjd med just detta porträtt. Hur tillkomsten av denna bilden blev till, har jag (något) utförligare beskrivet här.Jag gillar porträttet, hon ser stolt och glad ut.
Här en länk till den bilden. Kanske inte direkt uttömmande, men ändå.I vänsterkolumnen är kanske den översta en favorit
Det är detaljer ur en av Japans mest berömda trädgårdar. Nu är utskriften inte hela bilden (som i länken) och det beror på att bilden (i länken) är ett panorama och jag har inte något papper som går att skriva ut panoramor på.de två undre väcker min nyfikenhet mer.
Wohoo! Som gammal fan av Polaroid applåderar jag detta tilltag! Små direktutskrivna bilder som en utställninge eller installation!Refuserade Jul- & nyårsbilder. Leica Sofort. Gläder mig varje dag till frukost, lunch och middag.
Nu har jag tittat på dina bilder igen och följt en länk, ellert två.Stämmer.
Nästan rätt. Rätt svar är Japan, Japan och Japan.
Rätt igen; Indien (överst) och Nepal under.
Ja, jag är väldigt nöjd med just detta porträtt. Hur tillkomsten [...]
Nja, det är väl inte så självklart egentligen. Det skulle kunna varit Kina eller Korea också.Japan... såklart. Det borde jag ha sett trots att jag aldrig varit i Asien
Ja, jag blev så pass nöjd med den att den blev utskriven i A2 och inramad med passepartout och monterad bakom glas, som nämndes.Bilden i länken "här är ytterligare en länk till en anan bild" gillar jag.
Tyvärr inte.Du har väl en skrivare som kan ta rullpapper?
Kommer nedan.Andra bilder är välkomna
Nja, alla bilderna jag skriver ut och sätter upp är kanske inte direkt tilltalande rent artistiskt. Skälet till varför jag sätter upp dom är dels för att det är bättre dom sitter uppsatta än ligger i byrålådan, dels (och kanske framförallt) är det minnesbilder (!) från platser och upplevelser som jag troligtvis aldrig kommer att besöka eller uppleva, igen.Det jag tänkte på var bilder vi rtycker är fina och har uppe samt vad är på gång just nu
Tyvärr inget sådant.något särskilt projekt?
Inga problem, jag tar det inte personligt över huvud taget och jag förstår din tankegång. Själv brukar jag bara skriva ut det som jag verkligen vill behålla (som utskrift) och lämnar resten därhän på datorn, eller så kastar jag bilderna jag inte vill ha kvar direkt i datorn, s a s.En hjälp med "kill your darlings"! (Ta inte detta fel, det här stycket har ingenting med dina bilder att göra.)
Sanningen är väl den att det blivit så att jag fotograferar mest när jag är på resande fot, dels för att då har jag mest tid till att fota, dels för att då besöker jag platser som jag planerat att besöka innan jag faktiskt kom till plats.Är det bilder från resor som gäller eller fotograferar du annat också?
Tack själv för visat intresse !Tack för förklaringar och länkar!
Du har fina landskapsbilder. En fråga gällande sista bilagan, de två bilderna till höger, är de behandlade med något slags filter, typ gör din bild till en målning eller liknande? Kanske bara jpg-komprimering?
![O003_Karlatornet_himmel_FE40G_web1200_sRGB[1].jpg O003_Karlatornet_himmel_FE40G_web1200_sRGB[1].jpg](https://obj.fotosidan.se/obj/xenforo/data/attachments/168/168605-ef6e8b878fab15a45716e0c3fa0a6b47.jpg)
Ingetdera, den översta är ganska nära vad jag såg när jag tog bilden och den andra är väl dålig redigering, helt enkeltEn fråga gällande sista bilagan, de två bilderna till höger, är de behandlade med något slags filter (...)
Och här är min.Ett nytt landmärke är naturligtvis Karlatornet som på grund av sin storlek syns över hela stan. Såhär blev min version:
Knappast dålig redigering om det inte är något knäppt brusreduceringsprogram som smetat till alltihop. Något annat konstigt som inte har med utskrifterna att göra men mer med bilden av bilderna.Ingetdera, den översta är ganska nära vad jag såg när jag tog bilden och den andra är väl dålig redigering, helt enkelt.
Dessutom är det redigerade RAW - filer. Bägge är utskrivna på ScP. Glossy överst och matt undertill, utskrivna i TIFF -format.
Ah, upp på Ramberget och hitta en vy. Det här är roligt. Jag minns bilden du skrev ut i A2 för ett tag sedan, ett stadslandskap taget vid någon av dina resor. Den bilden och den här börjar peka på en personlig stil.Och här är min.
Nja, den undre av de två vi talar om här lämnar en del i övrigt att önska vad det gäller redigeringen, jag var nog för trött när jag satt och skruvade på just den bilden.Knappast dålig redigering
JaaaaaaAh, upp på Ramberget och hitta en vy.
Kan det möjligen vara den härJag minns bilden du skrev ut i A2 för ett tag sedan, ett stadslandskap taget vid någon av dina resor.
Hm, tanken har inte slagit mig, men det är en intressant observation.Den bilden och den här börjar peka på en personlig stil.
Tack och bock !En snygg och prydlig bild!
Håller med dig i detta, med undantag för Karlatornet. Detta trots att jag inte är medlem i Sveriges Arkitekter. De övriga nybyggen som spontant dyker upp i huvudet är de som är koncentrerade runt Järntogret och Hisingsbron och jag är väl inte direkt imponerad av dessa byggnader, nä.Göteborgs nybyggen... inte en enda arkitektoniskt intressant byggnad inom synhåll. Eller jo, Karlatornet är väl intressant för en del medlemmar i Sveriges arkitekter.