Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det något som vet hur spännet på Crumpler lollypop fungerar?

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
Kanske lite korkat men jag fattar inte hur man ska göra men den ändan på remmen när man spänner åt den.
Den stora plastsaken till höger är till för att minska eller öka längde på axelremmen men vad gör den vänstra och själva änden som blir kvar?


/Tobias
 

Bilagor

  • crumpler.jpg
    crumpler.jpg
    58.4 KB · Visningar: 226
ser helt enkelt ut som o du har dragit i remmen från fel håll, om du tar ur remmen ur det lilla spännet till vänster o trär i det från höger blir det nog bättre...
 
ser helt rätt ut enligt cykelväsk principen. Den vänstra öglan linjärt med hur hårt du spänner den högra. Den senare är den du ska ha runt kroppen.
 
Jag har en likadan Crumpler (tror jag), öglan "blir över" men är utmärkt att dra i då du reglerar längden efter att ha trätt väskan över huvudet.

Bröstremmen är lite lurig att få på plats så den får man spänna i efterhand. På plats sen sitter den grymt.

Väskan skall sitta på ryggen, vid njuren ungefär (IMHO)
 
ANNONS