Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
257 miljoner kameramobiler såldes världen över under 2004
- Trådstartare sagan
- Start datum
PMD
Aktiv medlem
Martin74 skrev:
Undrar hur många som handlat för kamerans skull..
Min telefon har ingen kamera (den är för gammal för det), men så fort det dyker upp mobiltelefoner med åtminstone halvbra bilkvalitet (2-3 megapixel och objektiv som inte är fixfokus) så kommer jag att börja spana efter en ersättare till min nuvarande.
Jag vill gärna ha med en liten kamera jämt, men det blir för fullt i fickorna att ha med både kamera och telefon, och då måste jag prioritera telefonen.
PD
Graylingman
Aktiv medlem
sagan skrev:
Tacka vet jag tele 2/comviq.
För oss lantisar i Värmlands djupa skogar finns det bara ett alternativ som funkar.... Telia. Bara så att ni vet...
//Anders
P.R.
Aktiv medlem
Tack, det är alltid värdefullt att i ett forum få veta vilka som bryr sig om korrekta fakta.sagan skrev:
Statliga engelska televerket ombildades till privata Vodafone.
British Telecoms historia:
http://www.btplc.com/Thegroup/BTsHistory/History.htm
Vodafones historia:
http://makeashorterlink.com/?Y2D8219EA
sagan
Avslutat medlemskap
Du drar alltså slutsatsen att någon som är felinformerad inte bryr sig om korrekta fakta?P.R. skrev:
Tack, det är alltid värdefullt att i ett forum få veta vilka som bryr sig om korrekta fakta.
Väldigt långtdragna slutsatser enligt min mening..
Hade du haft lite vett så skulle du enbart påpekat att jag var felinformerad.
PMD
Aktiv medlem
sagan skrev:
Statliga engelska televerket ombildades till privata Vodafone.
Nej, så var det väl inte?
Den brittiska motsvarigheten till svenska Televerket var Post Office fram till 1981 då British Telecom skapades (då som en statlig organisation). 1984 privatiserades BT.
Vodaphone är f.d. Racal-Vodaphone som från början var ett dotterbolag till försvarsmaterieltillverkaren Racal. Vodaphone såldes sedan av och blev ett eget bolag.
Precis samma sak (fast betydligt senare) som hände med svenska televerket som blev telia och numera telia-sonera.
Televerket blev Telia AB, dvs omvandlades från statligt verk till statligt bolag. Det var inte frågan om en privatisering utan staten ägde fortfarande majoriteten av aktierna även efter att en del sålts.
I TeliaSonera äger den svenska staten 45% av aktierna och den finska staten 19%.
TeliaSonera är alltså i praktiken fortfarande ett statligt bolag, men det handlar om två stater.
PD
sagan
Avslutat medlemskap
Stämmer, jag var felinformerad.PMD skrev:
Nej, så var det väl inte?
Den brittiska motsvarigheten till svenska Televerket var Post Office fram till 1981 då British Telecom skapades (då som en statlig organisation). 1984 privatiserades BT.
Vodaphone är f.d. Racal-Vodaphone som från början var ett dotterbolag till försvarsmaterieltillverkaren Racal. Vodaphone såldes sedan av och blev ett eget bolag.
Visst, Posten ägs oxå av staten till 100%, men det är trots det privatiserat och drivs till 100% som ett privat företag med krav på vinst.PMD skrev:
Televerket blev Telia AB, dvs omvandlades från statligt verk till statligt bolag. Det var inte frågan om en privatisering utan staten ägde fortfarande majoriteten av aktierna även efter att en del sålts.
I TeliaSonera äger den svenska staten 45% av aktierna och den finska staten 19%.
TeliaSonera är alltså i praktiken fortfarande ett statligt bolag, men det handlar om två stater.
PD
Skillnaden mellan ett statligt verk och ett privatiserat bolag ägt av staten är stor.
Privatiseringen av telia (eller posten eller vattenfall o.s.v.) handlade i första hand inte om vilka som äger bolaget, utan hur det drivs.
Privatiseringen innebär förutom vinstkrav även konkuransutsättning, vilket inte statliga verk utsätts för.
Senast ändrad:
P.R.
Aktiv medlem
Jag tycker att en sådan fråga och det påpekande jag faktiskt gjorde skulle vara skäl nog att kolla upp förhållandena innan man uttalar sig på samma sätt igen om man är noggrann med fakta ja.sagan skrev:
Du drar alltså slutsatsen att någon som är felinformerad inte bryr sig om korrekta fakta?
Eftersom jag själv inte var säker på detaljerna så kände jag att det blev läge att kolla upp det först efter att du bara upprepat det du var "felinformerad" om.Hade du haft lite vett så skulle du enbart påpekat att jag var felinformerad.
Bra att du uppfostrar andra om vett så att vi får veta vad som gäller här.
sagan
Avslutat medlemskap
Japp, behovet finns tydligen.P.R. skrev:
Bra att du uppfostrar andra om vett så att vi får veta vad som gäller här.
Lars Johnsson
Aktiv medlem
sagan skrev:
Du drar alltså slutsatsen att någon som är felinformerad inte bryr sig om korrekta fakta?
Väldigt långtdragna slutsatser enligt min mening..
Hade du haft lite vett så skulle du enbart påpekat att jag var felinformerad.
Erkänn någon gång att du har fel. Försök inte slingra dig och angrippa den andra personen.
Säg bara att du hade fel...........
sagan
Avslutat medlemskap
Har jag inte erkänt att jag hade fel angående Vodafone?
Att man har rätt är ingen ursäkt för att bete sig illa, tvärtom.
Att man har rätt är ingen ursäkt för att bete sig illa, tvärtom.
För din och andras upplysning, jag har erkänt att jag haft fel otaliga gånger och jag kommer garanterat att få göra det otaliga gånger i framtiden oxå.Lars Johnsson skrev:
Erkänn någon gång att du har fel.
Manke80
Aktiv medlem
K750i
Här är något som kanske kan intressera dig... titta på testbilderna längst ner på sidan.
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-k750-en.shtml
Autofocus, 2 megapixel, radio, mp3-spelare
Magnus
PMD skrev:
Min telefon har ingen kamera (den är för gammal för det), men så fort det dyker upp mobiltelefoner med åtminstone halvbra bilkvalitet (2-3 megapixel och objektiv som inte är fixfokus) så kommer jag att börja spana efter en ersättare till min nuvarande.
Jag vill gärna ha med en liten kamera jämt, men det blir för fullt i fickorna att ha med både kamera och telefon, och då måste jag prioritera telefonen.
PD
Här är något som kanske kan intressera dig... titta på testbilderna längst ner på sidan.
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-k750-en.shtml
Autofocus, 2 megapixel, radio, mp3-spelare
Magnus
Manke80
Aktiv medlem
sagan skrev:
Japp, den mobilen är jag väldigt sugen på, snygg som 17 är den oxå
Lär väl få vänta minst 6 månader efter den kommit ut, innan den kommer ned i vettig prisläge dock.
Jo den verkar riktigt rolig, hyffsade bilder tar den också. Kommer att börja säljas för ca 3800 kr.
Graylingman
Aktiv medlem
sagan skrev:
Visst, Posten ägs oxå av staten till 100%, men det är trots det privatiserat och drivs till 100% som ett privat företag med krav på vinst.
Men..... nog är det väl skillnad mellan bolagisering och privatisering? Posten är väl bolagiserad men inte privatiserad?
//A
(Rättade stavfel)
Graylingman
Aktiv medlem
Just det! Posten är bolagiserad, men inte privatiserad...
Edit: Hann svara medan du ändrade i ditt inlägg.
Edit: Hann svara medan du ändrade i ditt inlägg.