Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa film från www.uniquephoto.com

Produkter
(logga in för att koppla)

Don Haka

Aktiv medlem
Jag/vi tänkter beställa en massa film och vill ha den så billigt som möjligt. Det bästa priset verkar bli från Usa. Med frakt och moms samt tull på 5,3 % så blev priset per styck för t.ex. Fuji superia 400 36 under 25 spänn.

Är det någon som har erfarenhet från:http://www.uniquephoto.com
Eller som kan rekomendera någon ännu billigare/bättre som skeppar till Sverige?

Filmen måste vi ha om ganska precis en månad senast. Det handlar om cirka 1000 rullar.

Kolla att frakten är garanterat röntgenfri...

Med så många som 1000 rullar skulle jag ta in offerter från svenska leverantörer. 25 kr per rulle låter inte extremt billigt tycker jag, kostar den inte 30 redan vid tiopack hemma i Sverige?

Kanske det är läge att höra om cyberfoto eller scandinavia eller nån sån butik kan ge dig ett bra pris när det handlar om så enormt stora mängder?? Höra kan man ju alltid!

Lycka till!

Har du egen firma kan du nog beställa direkt från Fuji/Kodak/Agfa när det handlar om dom volymerna...

Jag jobbar i en fotoaffär och deras/våra inköpspriser ligger bra mycket högre än 25. På skolan (Nordens fotoskola Biskops-arnö) Så har vi rabatt när vi beställer direkt från Fuji men det är ändå löjliga priser.

Det bästa priset jag har fått i Sverige var 26 spänn (oklart om det var med eller utan moms, jag har mailat och frågat nu) på frågan vad 1500 rullar skulle kosta.

29.50£ kostade 400 filmen på discount. Det var ett mycket trevligt och intressant pris. Smidigare att beställa från England. Har mailat och frågat om frakt och eventuella rabatter.

Discount skickar tyvärr inte fler än 50 rullar utomlands. Försäkringsfråga tydligen.

30 kronor rullen är det billigaste jag fått i Sverige. Det är på Hegethorns.

Beställde till slut på Focuscamera.com

Får se hur det går. Jag håller tummarna.

nu vet jag inte men jag misstänker ni diskuterar 36 filmer med ISO400 eller ?
Iof så är jag ny på foto, en riktig n00b men min lokala kodac express butik ger mig Konika ISO200 VX filmerna för 25:-/rullen samt gratis framkallning i deras maskin efter att vi gjorde ett avtal så jag ska kunna sköta butiken åt han under lunch så han kan gå och äta. Jag är fortsatt sjukskriven året ut och man behöver ngt mer att göra som "hobby" !

Japp Konica kan vara riktigt billig men jag tycker inte den är i närheten så bra som Fuji.

Jag fortsätter att krångla. Funderar på att avbeställa min order från Usa. Är orolig att den inte hiner fram i tid. Sedan så läste jag i en annan tråd om http://www.mailshots.co.uk och de verkar billiga. Om de bara skickar 1100 rullar till Sverige så vore jag helnöjd. Någon som har erfarenhet av dem och vet något om detta och deras ungefärliga leveranstider?

Tack på förhand från Markus som har ångest då han måste ha filmerna den 24:e...

Mailshots regerar! Jag fick mina 1400 rullar häromdagen. Det enda som var lite struligt var att det inte funkar för oss att betala med kreditkort utan vi måste göra en utlandsbetalning. Inte jättejobbigt men ändå. Mycket trevlig personal. Inget krångel. Lysande priser. Rekomenderas varmt.

ANNONS
Götaplatsens Foto