wintermania
Aktiv medlem
Känner någon till nån onlinetjänst som krymper bilder? Jag skall ut på resa och tänkte emellanåt publicera bilder på min resedagbok och det är inte roligt att belamra den sidan med bilder på flera mb/st.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig testat, så jag är nyfiken på varför det inte är bra.teamfoto skrev:
...Att komprimera/storleksändra bilderna direkt i kameran skulle jag INTE rekomendera...
Det var ett antal år sedan jag gjorde min jordenruntresa men erfarenheten av Internetcaféer är att de sällan tillät mig att installera eller köra program hur som helst. Man ska nog inte räkna med att kunna göra så, det blir så tråkigt om man står där och inte kan göra vad man vill. Det är klart att inställningen kan ha ändrats sedan dess.Nome Nescio skrev:
Men eftersom du alltid måste ha en dator för att skicka över bilderna kan det inte vara någon svårighet att ha ett valigt program som kan köras från CD för att krympa bilderna.