Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildspel ?
- Trådstartare einar
- Start datum
Ingerlan
Aktiv medlem
PowerPoint
Hej! Får jag också haka på med en fråga? Jag har gjort ett bildspel i PP och lagt till musik från en MP3-fil. När jag skickar iväg bildspelet i e-post eller laddar upp det på nätet försvinner ljudet. Antagligen för att ljudfiler ligger på min dator inser jag. Men hur gör jag för att verkligen införliva en ljudfil som följer med i bildspelet? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Hej! Får jag också haka på med en fråga? Jag har gjort ett bildspel i PP och lagt till musik från en MP3-fil. När jag skickar iväg bildspelet i e-post eller laddar upp det på nätet försvinner ljudet. Antagligen för att ljudfiler ligger på min dator inser jag. Men hur gör jag för att verkligen införliva en ljudfil som följer med i bildspelet? Hoppas ni förstår vad jag menar.
einar
Aktiv medlem
Power Point
Hej! Jag förmodar att det är en PPS fil som du menar. Jag gjorde det misstaget att bränna bildspelet (endast PPS-filen) på en CD med följd av att musiken inte kom med. Löste det med att ha musik och bildspel i samma mapp och sedan bränna den. Bör ju fungera på samma sätt med E-post och på Internet.
Ibland får jag små korta snuttar på e-post med bildspel och ljud, men det enda jag ser är en *.pps fil. Bilder och ljud är helt dolda, men fungerar och jag undrar hur det är gjort.
/eie
Hej! Jag förmodar att det är en PPS fil som du menar. Jag gjorde det misstaget att bränna bildspelet (endast PPS-filen) på en CD med följd av att musiken inte kom med. Löste det med att ha musik och bildspel i samma mapp och sedan bränna den. Bör ju fungera på samma sätt med E-post och på Internet.
Ibland får jag små korta snuttar på e-post med bildspel och ljud, men det enda jag ser är en *.pps fil. Bilder och ljud är helt dolda, men fungerar och jag undrar hur det är gjort.
/eie
Ingerlan
Aktiv medlem
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=53509
Kolla den här diskussionen! Där fick jag hjälp att lösa problemet.
/Inger
Kolla den här diskussionen! Där fick jag hjälp att lösa problemet.
/Inger
einar
Aktiv medlem
Hej Inger! Tack för tipset. Tjusiga bilder i ditt bildspel. Är det PP 2000 du använder?
Det är ett par år sedan jag gjorde bildspel bla. ett med några hundra bilder av släkten och med "lämplig" musik. Brände på CD och det retade mig att jag inte kunde dölja musikfilerna.
Man bli inspirerad att göra nya bildspel.
God fortsättning med dina bildspel.
Det är ett par år sedan jag gjorde bildspel bla. ett med några hundra bilder av släkten och med "lämplig" musik. Brände på CD och det retade mig att jag inte kunde dölja musikfilerna.
Man bli inspirerad att göra nya bildspel.
God fortsättning med dina bildspel.
holmbo
Aktiv medlem
Photo Story 3 är en "doldis" från Microsoft som är helt gratis. Man kan göra bildspel med olika bildväxlingar och musik till. Dessvärre blir bildkvaliten inte så bra om man väljer DVD-format direkt. Jag provade i stället 800 x 600 för dator som format. Brände sen en vanlig DVD (PAL) med Nero Express. Det blev betydligt bättre kvalite på det sättet. Förmodligen dålig MPEG-encoder. Neros verkar bättre.
//Lars
//Lars
holmbo
Aktiv medlem
Einar. Går det att skapa en DVD-skiva för att visa på TV'n? Vad jag kan se så kan man bara köra bildepelet på datorn med Album eller har jag fel? Man kan visserkigen koppla datorn till TV'n men det brukar inte bli bra. För det var väl TV'n som var grejen med hela tråden?
Senast ändrad:
ulltand
Aktiv medlem
einar skrev:
Ja du Lars, jag kanske har tappat ursprungstråden, men jag har inte prövat göra DVD för TV-bruk (har nyligen köpt DVD.brännare). Däremot har jag bränt Super Video CD. Tyvärr blir det inte samma kvalite som när man kör spelet på PC:n.
Men du - kolla om inte din dvd-spelare till teven klarar av att visa ett bildspel!
Jag har en ganska billig dvd-spelare, och i den kan jag tom stoppa i minneskort med bilder för att se på teven.
Med andra ord kanske du inte ens behöver göra ett bildspel. Bränn alla foton på en skiva och stoppa in den i dvd:n!