Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bildvisningsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

Norfen

Aktiv medlem
Hej!

Såg frågan om program för att editera iptc information och tänkte tipsa om mitt favoritprogram Irfanview. Upptäckte dock att det "försvunnit" från nätet. (sajten nere?).

Kollade därför runt på alternativ och fan Slowview, till min förvåning visar den dock bilderna mycket suddigare än ifranview.

Har någon erfarenhet av vilka program som visar bilder (jpg) skarpast?

Martin

Irfanviews webbplats har funkat knackigt de sista månaderna, han har kanske problem med sin ISP.

Programmet finns att ladda ner på Tucows.

Mitt absoluta favoritprogram när det gäller att titta på bilder, filmer och lyssna på ljud är ACDSee.

Till skillnad från Irfanview är det dock inte freeware, utan shareware vilket är en nackdel. Den slutar fungera efter 30 dagar, men om man kan få tag på någon av de äldre versionerna borde de fungerar även efter att 30 dagar har gått. Man får bara upp nåt jobbigt litet fönster som säger "Nu har 30 dagar gått, köp mig" varje gång man startar programet...

ANNONS
Götaplatsens Foto