Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 7D, frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

Sir__johan

Ny medlem
Hejsan, har nyligen uppgraderat mig till en Canon 7D och har lite frågor om den här kameran då jag inte har nån svensk instruktionsbok. Så här kommer några av mina frågor. Hur ställer man upp ISO-värdet till 12400? Hur ställer man in så man vill filma i 30p och 60p? Dom enda jag kan ställa in från den menyn jag hittar är 24/25 och 50p. Mycket tacksam för hjälp!!! // Johan Mattisson

Jag har varit därinne och snurrat en vända men när jag laddade hem den så stod det att den inte var kompatibel med min dator. Min dator kunde inte öppna filer med nåt hmm kan det ha hetat win32 format? Ska försöka lösa det men kan någon vänlig själ därute kopiera dom styckena och lägga upp här så länge? MVH

ISO 12800 kan du ställa in efter att du satt Custom Function I-3-1 (ISO pressning). Sedan kan du rulla ISO förbi 6400 till H (High, som 12800 kallas).
Vilka bildfrekvenser du kan använda beror på vilket TV-system du valt. Med PAL (Europa) får du 24, 25 och 50. Frekvenserna 30 och 60 används i USA, och kan därför väljas om du satt kameran på NTSC.

Tack Anders för svaren till "sir_ johan". Har inte heller satt mig in i hur filma i 30 eller 60 trots jag har en svensk bok. Å andra sidan är jag fullt nöjd (än är kanske bäst att lägga till) med 24, 25 och 30.

// (lite bekväm)R

JA den mannen är guld värd ! Anders tack för att du finns här hos oss på jordens gator och torg, allt detta skrev jag helt utan flator och sorg.

Det är en annan sak. Det jag ville framhålla, egotrippad som jag är, var att jag faktiskt kom ihåg detta utan att behöva titta igen!

Jag har varit därinne och snurrat en vända men när jag laddade hem den så stod det att den inte var kompatibel med min dator. Min dator kunde inte öppna filer med nåt hmm kan det ha hetat win32 format? Ska försöka lösa det men kan någon vänlig själ därute kopiera dom styckena och lägga upp här så länge? MVH

Filen är i PDF-format och inte exekverbar, så endera blev det fel i överföringen eller så saknar du ett program för att läsa just PDF-filer. Acrobat Reader föreslås väl i sådant fall.

ANNONS
Götaplatsens Foto