ztenlund
Aktiv medlem
Fast eftersom de fått väldigt mycket kritik de senaste dagarna för just höjningen från 100€ till 120€ så borde en tioprocentig rabatt ta bort åtminstone halva den kritiken.
Givetvis inte, eftersom rabatten inte är något nytt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast eftersom de fått väldigt mycket kritik de senaste dagarna för just höjningen från 100€ till 120€ så borde en tioprocentig rabatt ta bort åtminstone halva den kritiken.
CO har en del fina delar men tian var bedrövligt instabil och det tog lång tid innan den funkade tillräckligt bra. Jag förstår varför de byggt en sådan avancerad backup-funktion i programmet.
Efter att ha importerat tiotusentals bilder om och om igen bara för att se programmet hänga sig och databaserna självdö så fullkomligt sög det musten ur mig.
Deras support var nonchalanta och jag fick intrycket att det fanns en tydlig kännedom om problemen men att man låtsades som ingenting och sålde skiten fullt ut ändå. Så efter att ha köpt det för 3500,- och sedan egentligen inte tryggt kunnat eller vågat använda det på många månader så drar de till med en låtsasuppgradering på 1500,- som egentligen bara borde ha varit 10.3.
Jag tog mina sista pengar och köpte DxO då de nu äntligen tagit över u-point från Google/NIk/Nikon.
Capture One blir det aldrig mera igen och jag vill inte ha bedrövelsen på min dator.
Den må vara grym på hudtoner och subtila justeringar etc men det räcker inte. Tack och adjö.
Att man höjer priset med 25% på ett år kallar jag nog en prishöjning som är mycket kraftig.
Jag betalde inkl. moms följande:
11-05-20 60€, 13-12-19 60,63 €, 15-12-02 111, 25 €, 16-12-09 111,25 och nu vill man ha 149€.
När man har en inflation på cirka 2-2,5 % per år är en prisökning på 25% verkligen at ta i.
Om inte vi konsumenter reagerar, vem skall då göra det?
Nej det är inte lätt att hänga med i alla svängar. Capture One har nyligen infört vad de kallar Capture One Styles. Det är sådana man sagt också skall komma för X-Trans kameror.
Fast vad vi sett hittills får man betala ganska bra om man vill ha det de släppt så här långt.
Ännu ett tecken på att de är ute för att tjäna mera pengar.
Det är många som andas morgonluft nu när Adobe gjort sig impopulära bland en hel del kunder.
Hur man försöker dra nytta av det hela skiljer sig stort mellan de olika konkurrenterna. I Capture Ones fall verkar det först och främst vara att höja priserna.
Ja det kan man hålla med om särskilt som att inflationen länge varit låg. Men det finns andra branscher som är vida värre. Kolla på bagerierna bara. Vi är fullständigt totalblåsta av företag som Gateau som helt definierat om prisbilden för bröd och drar med sig många andra också. Så fort de sprungit förbi med en surdegsklick så kostar matbröd dubbelt så mycket som annat matbröd och en vetelängd ligger väl på en 130 spänn nu. Detsamma gäller om man jämför något vanligt knäcke från Wasa med något de skriver innehåller surdeg. Vår gamla Waxholmsbagaren har blivit Boulangerie Waxholm och bara nambytet har på kort lyft priset på en vanlig kanelbulle från 17 spänn till 24-25 kronor.
Hur mycket extra lägger folk på "ekologiskt" trots att vi bara har en utsaga till grund för priser som är markant högre än "vanliga" produkter. Eko-skojeriet torde vara det enklaste och fullständigt oemotståndliga sättet att höja sina marginaler vid sidan av rena momsbedrägerier som ju bar de ger 25%.
Absolut. Tycker inte heller att skillnaden mellan 100-120€ är så mycket bättre. Speciellt inte när man läser kommentarer från många användare (inte minst här) hur lite som förbättrats. Men det kanske är en felaktig uppfattning som jag gjort där?
Kanske en 50-70€ hade varit mer skäligt (ungefär vad jag brukade betala för uppgradering av Lr)?
För oss som har Sony-kameror så är priset runt 600 spänn. Jag tror inte ens att det finns någon uppgradering för oss utan man får alltid den bästa versionen för 600 och den andra enklare är gratis för Sony-användare.
Alltså. PS+LR kostar 1440:- per år. Och man kan inte använda programmet om man vill sluta prenumerera. HUR kan det vara billigt i jämförelse med ett program med engångssumma?