Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cf kortläsare säger formatera ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Slan

Aktiv medlem
Köpt en kortläsare idag och till min förvåning så säger den till mig att jag måste formatera för att komma in på minneskortet, konstigt tänker ajg, men gör det ändå. men det går inte, den kan inte formatera och jag kan inte komma in på disken..

Hur gör jag ?

Kortlsaren är en usb.
datan hittar att det är en flyttbar disk.

efter det händer ingenting.. tacksam för all hjälp.

Mvh Simon

Är det ingen som kan svara ? får inte över bilderna på något sätt nu så det känns väldigt jobbigt...

Mvh Simon

Kan du läsa minneskortet om du stoppar i det i kameran då?
Oftast går det ju att formatera om kortet i kameran också, brukar vara bättre då det finns risk för att man kan formatera i fel format om man gör det via datorn.

Om du kan läsa kortet i kameran verkar ju det vara nåt fel på din minneskortläsare eller drivrutinerna till den.

/M

Ta bort drivrutinen och installera om den om du vet hur man gör.
Kolla på tillverkarens hemsida för att se om det finns nån nyare drivrutin att ladda ned.

Pröva på en annan dator om du har möjlighet.

Reklamera.

Kan du inte föra över bilderna via en usb kabel till kameran så länge?

/M

Problemet är ju det att datorn inte känner igen kameran, hur jag än gör verkar det som..
installerat om allting och sådär.. men det hjälper inte.

det funkar på andra datorer kan jag tillägga. även minneskortet i andra minneskortläsare..

drivisar till min kortläsare behövdes inte eftersom det var xp.

Jag antar att du kör med Canon 20D?
Har du installerat WIA drivers?
Koppla USB kabeln och starta kameran så ska det dyka upp en ny enhet i XP.

jepp, 20d.

Gjort allt. enheten dyker upp, men kan ej installeras. säger den iaf. .

ANNONS
Götaplatsens Foto