Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cokinfilter...

Produkter
(logga in för att koppla)

Thommy

Aktiv medlem
Jag ringde till en fotoaffär idag för att beställa Cokins A120 och A121, och då fick jag veta att de slutat tillverka dessa filter - är det sant?
Är det någon som vet vart man kan få tag på dessa filter?

/ Thommy Johansson

Jag gissade att det var något sånt på gång eftersom Expert Fridhemsplan vräkte ut sitt lager av A-filter. De hade dem för vrakpriser i en korg på disken. Ring dit och hör om de har några kvar.

Jag vet som sagt inte säkert om A-serien skall läggas ner, det är bara en ren gissning. Expert hade i alla fall ingen utförsäljning av några andra storlekar så min gissning är att de finns kvar.

Jeppe skrev:
Cokin kom väl på det som alla redan vet....att ingen använder A-systemet längre :p

Åja!! Inget ont om A systemet...litet och smidigt, sådeså!!

Var nyligen på teneriffa och där fanns det massor att få tag på i välsorterade fotoaffärer. Billiga var de dessutom, ca 40-60kr/st

Vad är skillnaden på A & P-systemet, storlek eller? Vet själv inte vilket av dem jag har, har köpt beg. billigt.

P-systemet är 85 mm brett och kompatibelt med Hitech, Lee, Singh-Ray mfl.

A-systemet vet jag inte hur brett det är, men det är ganska små filter som förmodligen inte funkar till så värst många objektiv.

ANNONS
Götaplatsens Foto