Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Den STORA fotopapperstråden!

Produkter
(logga in för att koppla)
men jag har min ägo en del papper av det märket som jag kommer att skriva ut på framledes. Får återkomma då.
Det ser vi fram emot. Jag har väl ett par dryga hundratal papper kvar av det jag köpte senast, så ingen ko på isen 😊.
dessutom har de nog icc-profiler för de flesta populära fotoskrivare. Du kommer ju vilja göra egna förstås! 😄
Sjäääääälvvvklaaaaart 😂 !!

För att återknyta till trådämnet. Jag har ju begränsad erfarenhet av att skriva ut på olika papper (för att uttrycka det milt), men spontant (och återigen, utifrån mina begränsade erfarenheter av olika papper) upplever jag det som att matta papper passar bäst för motiv som inte är så kontrastrika och färgstarka.

Är mina observarioner korrekt eller är jag helt ute i spenaten och slirar !? Jag har ju bara skrivit ut på matt, glossy och luster hittils. Om det inte vore för reflexerna i det blanka pappret så hade jag nog föredragit det, då det ger väldigt rika färger vilket jag gillar.

Men om man skall ha någon form av kompromiss, upplever jag det som att luster är något av båda världar; Lika "färgstarkt" som glossy, men inte samma problem med reflektioner.

Vad säger panelen om mina spekulationer !?

ANNONS
Götaplatsens Foto