Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital kompaktare med AA-batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

jBurman

Medlem
Finns det någon bra sådan att köpa nuförtiden? Behöver inte nödvändigtvis vara så att den enbart går att köra med AA-batterier, men kravet är att det ska vara möjligt. Har en bekant som ska ut i djungeln några veckor, så han kommer således inte ha möjlighet att ladda. Om den dessutom tar skapligt bra bilder är det ju givetvis ett plus. :)

Mvh,
Johan

Finns det någon bra sådan att köpa nuförtiden? Behöver inte nödvändigtvis vara så att den enbart går att köra med AA-batterier, men kravet är att det ska vara möjligt. Har en bekant som ska ut i djungeln några veckor, så han kommer således inte ha möjlighet att ladda. Om den dessutom tar skapligt bra bilder är det ju givetvis ett plus. :)

Mvh,
Johan

Jo det finns fortfarande.

Problemet med digitalkameror är att dom går väldigt väldigt dåligt på alkaliska (engångs) batterier.

Det är något med spänningen eller så som dom inte gillar. Har haft flera kameror med AA som bara gått några minuter på alkaliska. Batterierna tar inte slut, dom går utmärkt att använda till annat.

Nu har det ju dock kommit AA i litium, men dessa går väl knappast att köpa i alla länder.

S5

Jo det finns fortfarande.

Problemet med digitalkameror är att dom går väldigt väldigt dåligt på alkaliska (engångs) batterier.

Det är något med spänningen eller så som dom inte gillar.Har haft flera kameror med AA som bara gått några minuter på alkaliska. Batterierna tar inte slut, dom går utmärkt att använda till annat.

Nu har det ju dock kommit AA i litium, men dessa går väl knappast att köpa i alla länder.

Köpte en Canon Powershot s5 i våras. Har använt den som komplement till övrig utrustning för bla makro och landskap (Även filmat en del med mkt bra resultat. Jag anser att kameran är strömsnål. Har använt alkaliska batterier och tömt korten åtskilliga gånger innan jag behövt byta batteri.

Köpte en Canon Powershot s5 i våras. Har använt den som komplement till övrig utrustning för bla makro och landskap (Även filmat en del med mkt bra resultat. Jag anser att kameran är strömsnål. Har använt alkaliska batterier och tömt korten åtskilliga gånger innan jag behövt byta batteri.

Är säkert väldigt olika, men jag kan säga att jag har mycket dåliga erfarenheter av alkaliska batterier i digitalkameror.

ANNONS
Götaplatsens Foto