Annons

En liten evenemang fråga.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
1 maj har vänsterpartiet "1 maj firande" i kungsträdgården, och efter, vad jag har förstått, så uppträder bland annat Daniel Boyacioglu och Advance Patrol, och dem skulle jag gärna fota.
Nu är det så att jag hittar ingen info om kostnader m.m.
och inte heller om det finns möjlighet att få stå längst fram vid scenen, nu kanske ni lite mer erfarna fotografer kan hjälpa mig få lite svar på det?

Det finns två sätt om du inte lyckas bli ackrediterad o få nåt specialtillstånd.

Var där i god tid och häng. Eller häng ett antal kameror runt kroppen och se ut som om du är där på officiellt uppdrag. Då släpper alla fram dej. Häng gärna nån plastbit runt halsen som kan uppfattas som pressleg också.

Lycka till!

Jag hade gärna sökt ackrediterad eller annat special tillstånd, men jag har inte hittat vart? Flera kameror, hmm, har bara en "riktig".

Skickade ett mail till vänsterpartiets pressinformation igår, så jag hoppas på svar. Får vförsöka vara ute i bättre tid nsäta gång=/

I Kungsträdgården är det alltid gratis. Det är bara att gå fram och fota. Det har jag gjort när det varit artistuppträdanden där. De brukar ha ett rep de inte vill man träder över, men står du bakom det så är det inga problem. Det blir kanske 3-5 meter till de artister som står längst fram.

Spraya kamerorna svarta och objektiven vita. Sätt på lite röda gummiband längst fram på objektiven. Sen kan du komplettera med några trasiga analoga proffskameror, går att få tag på rätt billigt.

ANNONS