Annons

Ersätta 300 D

Produkter
(logga in för att koppla)

MariaAriam

Avslutat medlemskap
Jag har en 300 D som börjar vara väldigt seg att fota med. Märker att Nikon-kompisar ofta kan ta bilder snabbare än mig. Jag är ingen stor-fotograf. Har tittat lite på kamerorna i Nikons 1-serie och då speciellt S1 som finns för ett otroligt bra pris nu. Är det en bra kamera? Är den ett stort nerköp? Kan jag lika gärna behålla min Canon om jag inte köper en "riktig" systemkamera?

300D kan man installera en rysk firmware för att låsa upp flera egenskaper, så att den blir som en 10D.

Hur som helst, har du objektiv till 300D, varför inte fortsätta med Canon? Vilken kamera du än köper idag är mycket bättre än 300D, och snabbare.

Jag har en Canon men tycker att folk generellt verkar mer nöjda med sina Nikon-kameror. Testade en Nikon på en kurs också och kände att den kameran var något helt annat än min. Men debut är väl alla nu iofs.

Har ett objektiv till min Canon men det är lika gammalt som kameran.

Skulle vilja ha en smidigare kamera än en systemkamera men ändå inte en kompaktkamera. Jag tar mycket bilder men är inget proffs. Skulle dock vilja sätta mig in i mer funktioner och lära mig hantera kameran bättre.

ANNONS
Götaplatsens Foto