Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
extrahera
- Trådstartare Lasse H
- Start datum
Gunnlaug
Aktiv medlem
...
Ett koncist & 'Rakat' svar
RolandM skrev:
Raka modellen innan fotografering så spar du massor av jobb.
Ett koncist & 'Rakat' svar
mipert
Aktiv medlem
Jag använder mig aldrig av Photoshops extrahera, den fungerar bäst för enkla motiv och då går det lika bra att göra det manuellt.
Ett tips dock är att använda händelsepaletten efteråt och sudda tillbaka det som det extraherats bort för mycket av med en liten vass pensel.
Metoden jag använder är vanligen att hämta in den kanal som visar störst skillnad mellan hår och bakgrund och använda den som markeringsmall genom att höja kontrasten i en kopia av den kanalen.
Jag har beskrivit metoden i ett inlägg som Elmfeldt lade ut en gång. Bara att söka.
Ett tips dock är att använda händelsepaletten efteråt och sudda tillbaka det som det extraherats bort för mycket av med en liten vass pensel.
Metoden jag använder är vanligen att hämta in den kanal som visar störst skillnad mellan hår och bakgrund och använda den som markeringsmall genom att höja kontrasten i en kopia av den kanalen.
Jag har beskrivit metoden i ett inlägg som Elmfeldt lade ut en gång. Bara att söka.
Lasse H
Aktiv medlem
mipert skrev:
Då ska jag söka efter den beskrivningen. Låter intressant.
mvh
Lasse H
Aktiv medlem
Fredrik O.
Aktiv medlem
Ett program jag använder både hemma och på jobbet som är riktigt bra att frilägga svåra motiv med, speciellt när man lärt sig att arbeta i det, är Extensis Mask Pro 3.
Extensis brukar ha 30-dagars demo så du skulle ju kunna ladda ned det och testa det.
Extensis brukar ha 30-dagars demo så du skulle ju kunna ladda ned det och testa det.
laponia
Aktiv medlem
Corel knockout är en plugin för photoshop.
Går att göra väldigt komplicerade friläggningar med, såsom glas, hår, mm.
Kolla in http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel2/Products/Home&pid=1047022702205
Går att göra väldigt komplicerade friläggningar med, såsom glas, hår, mm.
Kolla in http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel2/Products/Home&pid=1047022702205