Annons

Färga vatten rött

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske risk för det ja.. Skaffa rostfritt badkar? Eller smörja in hela karet med vaselin före färgningen? Modellen också kanske, det ligger väl nära till hands att man blir ett rödskinn om man badar i sånt.

Men de använder det ju i sjukvården, kanske funkar ändå? Men jag vet inte om jag skulle våga prova själv, det medges ;-)
Nä men det funkar med 70-talsbruna badkar, jag vet.
Nä rödskinn blir det inte utan mer brunskinn.

Ironin i mitt inlägg on T-röd, jag vet mycket väl att T-röd skall innehålla Etanol. Men skandalen som hände i våras uppdagade att den innehöll just Metanol. Att en del som drack det blev mycekt dåliga, uppdagades, ja till och med dödsfall.
Kanske ett dåligt skämt och låt oss sluta med T-Röd där

Ironin i mitt inlägg on T-röd, jag vet mycket väl att T-röd skall innehålla Etanol. Men skandalen som hände i våras uppdagade att den innehöll just Metanol. Att en del som drack det blev mycekt dåliga, uppdagades, ja till och med dödsfall.
Kanske ett dåligt skämt och låt oss sluta med T-Röd där

Och det ironiska är att det som används för att behandla metanolförgiftning är etanol. :/

Angående kaliumpermanganat så ger det väl en lila färg har jag för mig, och kanske inte är det lättaste att få tag på heller.

Jag skulle ha satsat på billigt blandsaft eller vattenlösligt målarfärg, (kanske väggfärg?).

ANNONS
Götaplatsens Foto