Annons

FS Forum Felrapporter för nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Tack för den infon. Jag har inte sett någon svart banner med den texten men hade du skrivit ut texten i ditt föregående inlägg hade vi sluppit åtminstone ett onödigt inlägg.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jo, jag misstänkte att det var något sådant. Det är full förståeligt att det blir lite sådana kantigheter när man ska införa en ny programvara (som dessutom måste översättas), men "skrev" blir bättre svenska.
Eller ”uttryckte”!

personligen tycker jag att ”sade” funkar fint. Jag tycker att forumen är mer som ett samtal än en brevväxling.
 

PMD

Aktiv medlem
"Vi har märkt att man kan bli utloggad från forumet fast man är inloggad i övrigt. Vi jobbar på en fix, tills dess löser man det genom att logga ut och logga in igen."

Tråden behöver därmed inte fyllas av ytterligare berättelser om detta, eftersom problemet redan är känt.
Tack ztenlund för denna upplysande kommentar. Det borde nog någon av Fotosidans redaktion ha skrivit i forumet.
 

PMD

Aktiv medlem
Eller ”uttryckte”!

personligen tycker jag att ”sade” funkar fint. Jag tycker att forumen är mer som ett samtal än en brevväxling.
Det är textbaserad kommunikation, så jag ser det mer som en skriftväxling än som muntlig kommunikation.

"Said" på engelska tycker jag inte har riktigt samma konnotation som "sa" på svenska.
 

PMD

Aktiv medlem
Text som är klickbar (och länkar vidare till någon annanstans) borde visas i en avvikande färg. Som det är nu har man ingen chans att se om det finns en länk i texten.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Funktionsmenyn i 100% visning är för bred för telefonen i stående format då den visas med fast bredd.
man är tvungen att skala ner Till 85% för att kunna se allt.38229193-0B7B-4109-A049-D6D1AEB4EACC.pngE0E40663-9FD9-4F23-8A71-09DC3A181375.png259D5A86-7F1D-471D-9E0A-B5F86674526A.png
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det är textbaserad kommunikation, så jag ser det mer som en skriftväxling än som muntlig kommunikation.

"Said" på engelska tycker jag inte har riktigt samma konnotation som "sa" på svenska.
Enklast var väl att ta bort ordet helt. oavsett om det står ”sa” eller ”skrev”. Det tillför ju ingen innebörd i sammanhanget.
 

Kjell Olsson

Aktiv medlem
Orkar inte läsa om ngn redan rapporterat........ problem med å,ä,ö i kommentarer till bilder - på min Mac i alla fall......
 

jag&bilden

Aktiv medlem
På iOS och safari finns bara sidpagina och navigering längst ned på forumsidan. vilket kräver väldigt skrollande.

På desktop finns den både överst och underst.
 

PMD

Aktiv medlem
Gamla bevakningar av forumtrådar, som gjordes innan forumprogramvarubytet, har tappats bort. När jag tittade lite på sidan om nya inlägg (https://www.fotosidan.se/forum/whats-new/posts/2558/) så hittade jag några inlägg i trådar som jag har deltagit i och som jag därför fick an automatisk bevakning för i det gamla systemet. Denna bevakning har dock tappats bort.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Gamla bevakningar av forumtrådar, som gjordes innan forumprogramvarubytet, har tappats bort. När jag tittade lite på sidan om nya inlägg (https://www.fotosidan.se/forum/whats-new/posts/2558/) så hittade jag några inlägg i trådar som jag har deltagit i och som jag därför fick an automatisk bevakning för i det gamla systemet. Denna bevakning har dock tappats bort.

Är det verkligen tomt där? Däremot har nog informationen om vad man har läst och inte försvunnit, vilket kanske påverkar e-postutskicken. Själv har jag dem inte påslagna även om jag har bevakningarna på i sig.
 

PMD

Aktiv medlem
Nej, det är inte tomt där, men det blir lite jobbigt att hitta olästa inlägg där.

Ja, det är emailutskicken om nya olästa kommentarer som tycks ha slarvats bort.
 

stenp

Aktiv medlem
På mobilen tar metadata mycket plats från själva inläggen. Signatur, namn, roll t.ex. Borde räcka med signatur, vid klick på signatur visas ju övrig info.
 
Vi har nu bytt ut vårt gamla "vBulletin" forum mot en mycket fräschare forumprogramvara "XenForo".
Det kommer säkert dyka upp buggar, saker vi inte ställt in rätt etc - skriv gärna din felrapport i detta forum så skall vi försöka fixa så snart som möjligt
Jag skrev en kommentar till ett inlägg, men vad jag kan se syns både inlägget och min kommentar som dubletter i forumet. Jag har skrivit min kommentar med min surfplatta som har Android som operativsystem. Det verkar vara väldigt buggit.
 

PMD

Aktiv medlem
Om man skriver ett nytt inlägg i en tråd och sen direkt klickar på "Bevaka" så får man en fråga om man vill sluta bevaka tråden.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om man skriver ett nytt inlägg i en tråd och sen direkt klickar på "Bevaka" så får man en fråga om man vill sluta bevaka tråden.
Då har du väl automatisk bevakning på? Bevaka och Sluta bevaka har exakt samma länk, så förmodligen ser du bara en knapp som inte har fått uppdaterad text.
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, givetvis är det så. Jag tyckte att det var lämpligt att felrapportera det.

Det är kanske inte det mest akuta att fixa av alla rapporterade fel, men om ingen rapporterar felet så kommer det inte in i listan av kända fel.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Allt är ju relativt, men att någon som varit med sedan 2005 anses vara "new member" (vilket för övrigt vore snyggare om det stod på svenska) känns lite konstigt.Skärmavbild 2020-04-06 kl. 13.14.11.png
 
ANNONS