Annons

FS Forum Felrapporter för nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Om du hade väntat på att den mellanlagrade förstasidan uppdaterats så hade det inte behövts två trådar...
Eftersom man få vänta så länge (upp till en halvtimme) så kanske det varit klokt att införa ett bekräftande t.ex. med texten" din uppdatering är bekräftad och kommer inom 30 min att synas på förstasidan". Alla har inte tid att sitta och vänta så länge bara för att se om manövern lyckades. Ibland blir man otålig på användarfientliga funktioner på nätet;)!
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Kan väl tillägga att ändringar i texten alltid fungerat och synts momentant, men nu var det rubriken som ändrades (av vilka orsaker jag förklarat). Tydligen tar detta längre tid för att slå igenom på förstasidan vilket måste vara en bugg. Jag gjorde mindre ändringar i texten under samma tidsperiod på samma dator och de syntes direkt.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Kan väl tillägga att ändringar i texten alltid fungerat och synts momentant, men nu var det rubriken som ändrades (av vilka orsaker jag förklarat). Tydligen tar detta längre tid för att slå igenom på förstasidan vilket måste vara en bugg. Jag gjorde mindre ändringar i texten under samma tidsperiod på samma dator och de syntes direkt.
Det är knappast meningen att man ska läsa forumet från förstasidan. Att trådarna syns där är väl mer en kul detalj för att visa vad som finns på Fotosidan.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Skulle tro att de flesta kikar på förstasidan först och inte går in på forumkategorierna och letar. Kan väl tilägga att det inte blev uppdaterat där heller och inte på senaste inlägg eller "vad är nytt". Givetvis kollade jag överallt innan jag skrev ytterligare en likadan tråd!!! Flera gånger och med nedstängning av webläsaren där emellan!
 

Lintott

Aktiv medlem
JAG GER UPP INTE ETT SVAR PÅ MIN FRÅGA SOM JAG STÄLLT I FLERA MÅNADER NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
 

pdahlen

Aktiv medlem
JAG GER UPP INTE ETT SVAR PÅ MIN FRÅGA SOM JAG STÄLLT I FLERA MÅNADER NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
Kanske har man inte förstått vad det gäller? men efter en del letande så hittade jag dessa gamla länkar ” skrivit 3819 inlägg och startat 30 diskussioner” på min sida. Dessa slutade att fungera när man gick över till det nya forumet, om de kommer att aktiveras kanske David kan svara på
 

Lintott

Aktiv medlem
Kanske har man inte förstått vad det gäller? men efter en del letande så hittade jag dessa gamla länkar ” skrivit 3819 inlägg och startat 30 diskussioner” på min sida. Dessa slutade att fungera när man gick över till det nya forumet, om de kommer att aktiveras kanske David kan svara på
Förstår man inte denna frågan?
Jag skrev nyss att ff. så står det "hoppsan" och man kan inte klicka på "mina diskussioner" när man vill gå till sina diskussioner!
Sen när man ska skicka in bilder till en tävling där man får skicka in 3 bilder! Efter man lagt in EN bild står det att du har lagt in max antal bilder!?
Och så ligger inte detta under tävlingar heller där alla tävlingar bör ligga!
Sen vill jag ta bort poängen på min sida, vill inte ha dem där!
Mitt inlägg försvann viss på vägen och hittar det inte igen, undrar om detta nu försvinner också?
 

Lintott

Aktiv medlem
18 april:
Ska man skriva här om något inte funkar? Ja om om jag tittar på min sida och mina startade diskussioner så kommer jag inte dit när jag klickar på dem?
Mvh Eva
 

pdahlen

Aktiv medlem
Förstår man inte denna frågan?
Jag skrev nyss att ff. så står det "hoppsan" och man kan inte klicka på "mina diskussioner" när man vill gå till sina diskussioner!
Sen när man ska skicka in bilder till en tävling där man får skicka in 3 bilder! Efter man lagt in EN bild står det att du har lagt in max antal bilder!?
Och så ligger inte detta under tävlingar heller där alla tävlingar bör ligga!
Sen vill jag ta bort poängen på min sida, vill inte ha dem där!
Mitt inlägg försvann viss på vägen och hittar det inte igen, undrar om detta nu försvinner också?
Jag vet inte, men jag hittade inget som heter mina diskussioner, letade först runt på forumet och sedan hittade jag ”startade XX diskussioner” på min sida och fick då samma felmeddelande, så jag antog att det var det

Ibland så finns någon spärr på vissa ställen med max en bild per dag, kanske har de glömt att ta bort en sådan spärr, men har ingen aning. När det gäller tävlingen så är det nog säkrare för svar om du ställer frågan direkt till de som är ansvariga.
 

Lintott

Aktiv medlem
Jag vet inte, men jag hittade inget som heter mina diskussioner, letade först runt på forumet och sedan hittade jag ”startade XX diskussioner” på min sida och fick då samma felmeddelande, så jag antog att det var det

Ibland så finns någon spärr på vissa ställen med max en bild per dag, kanske har de glömt att ta bort en sådan spärr, men har ingen aning. När det gäller tävlingen så är det nog säkrare för svar om du ställer frågan direkt till de som är ansvariga.
För att nu hitta till denna diskussion som är här så fick jag åter igen leta och leta, istället för att klicka på denna "mina diskussioner" där det bara står Hoppsan....suck
 

Bilagor

Lintott

Aktiv medlem
Om du har bevakning på så är det lättare att gå hit:
Men då får man ju alla bevkaningar så fort någon skriver något i tråden, det är jag kankse inte intresserad av det kan ju bli för många. Jag vill ju bara se om någon svara på just min fråga. Dessutom så går det ju att klicka på "mina diskussioner" men kommer då till detta hoppsan. Jag vill ju komma till just MINA diskussioner.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Men då får man ju alla bevkaningar så fort någon skriver något i tråden, det är jag kankse inte intresserad av det kan ju bli för många. Jag vill ju bara se om någon svara på just min fråga. Dessutom så går det ju att klicka på "mina diskussioner" men kommer då till detta hoppsan. Jag vill ju komma till just MINA diskussioner.
Om man går in på min sida och sedan väljer profil och tittar under listan aktiviteter så står det också där forumdiskussioner och därifrån fungerar faktiskt länkarna.
 

Lintott

Aktiv medlem
Om man går in på min sida och sedan väljer profil och tittar under listan aktiviteter så står det också där forumdiskussioner och därifrån fungerar faktiskt länkarna.
Tack snälla! ÄNTLIGEN någon som svarade på det åtminstone! Men varför kan inte någon från FOTOsidan meddela att så gör man och ta bort den funktionen då där man hamnar på på detta "Hoppsan"?????
Fast förr var det bättre då man kom till den tråden man skrivit i och såg hela tråden. När man just klickade på sina diskussioner på det andra stället som nu säger "hoppsan".
 
Senast ändrad:

Lintott

Aktiv medlem
NU har jag en annan fråga, när man lägger in en bild och så råkar man klicka i att den passar 3 kategorier så går det inte, så man tar bort en och klickar på spara. Då säger den att man inte laddat upp någon bild fast man har det? Varför försvinner bilden som man först laddat upp men man måste ändra något i raderna under?
 
Senast ändrad:

vifra

Aktiv medlem
Jag tycker mig se att det försvunnit en del inlägg i den här tråden:

"Hur kan Adobe missat slektiv justering i Lightroom classic 10.0
  • Trådstartarejonas18z
  • Start datum Igår kl 15:58"

Har FS censorer börjat ta bort inlägg utan att markera inläggen, eller har vi ett fel någonstans?
 

martley

Aktiv medlem
Det finns två ikoner som ser ut som små ringklockor på sidan, en i den översta svarta bannern för händelser, och en överst i den vita delen av sidan, bredvid kugghjulet för inställningar och sökknappen, för notifieringar.
Det är till att börja med lite förvirrande att samma ikon används för olika funktioner, även om färgen på bakgrunden är olika.
Den för notifieringar, får en liten plupp på ikonen ifall det har kommit in en ny notifiering. Men ibland kommer det en liknande plupp på klockan för "nya händelser" men klickar jag på den så ser jag ingen skillnad på sidan jag kommer till mot förut, mera än möjlighvis att det är annan reklam. Dessutom står det under rubriken "Händelser":

Du har inte fått in några händelser än.

Varför markerar den då att något har ändrats ?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det finns två ikoner som ser ut som små ringklockor på sidan, en i den översta svarta bannern för händelser, och en överst i den vita delen av sidan, bredvid kugghjulet för inställningar och sökknappen, för notifieringar.
Det är till att börja med lite förvirrande att samma ikon används för olika funktioner, även om färgen på bakgrunden är olika.
Den för notifieringar, får en liten plupp på ikonen ifall det har kommit in en ny notifiering. Men ibland kommer det en liknande plupp på klockan för "nya händelser" men klickar jag på den så ser jag ingen skillnad på sidan jag kommer till mot förut, mera än möjlighvis att det är annan reklam. Dessutom står det under rubriken "Händelser":

Du har inte fått in några händelser än.

Varför markerar den då att något har ändrats ?
Problemet är att den i det svarta huvudet speglar forumets notifikationer i antal och sedan länkar tillbaka till forumet. Står man redan i forumet så får man samma sak dubbelt och dessutom så tar det ett tag innan den släcks i huvudet efter att man läst dem i forumet, om man inte besökt händelsesidan. Tämligen irriterande och jag har påpekat det här förut. Lämpligt vore att man kunde slå av forumnotifikationerna på händelsesidan om man besöker forumet ofta för att slippa detta dubbelkommando.
 

martley

Aktiv medlem
Problemet är att den i det svarta huvudet speglar forumets notifikationer i antal och sedan länkar tillbaka till forumet. Står man redan i forumet så får man samma sak dubbelt och dessutom så tar det ett tag innan den släcks i huvudet efter att man läst dem i forumet, om man inte besökt händelsesidan. Tämligen irriterande och jag har påpekat det här förut. Lämpligt vore att man kunde slå av forumnotifikationerna på händelsesidan om man besöker forumet ofta för att slippa detta dubbelkommando.
Ja, de verkar hänga ihop. Nu fick jag en röd prick på ikonen med mörk bakgrund, men fortfarande inget ändrat innehåll. Däremot om jag klickade på ikonen med vit bakgrund som saknade prick så fick jag upp meddelande om att mitt inlägg här ovan hade citerats.
Mystiken tätnar
 
ANNONS