Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

gör om mig - höstspecial

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Bernt. Den där är imponerande och skitbra! (men lite skarp kanske?) Är det en utskrift du knycklat ihop manuellt eller finns det typ lätta sätt i datorn för detta? Pluggar eller nåt typ? Jag är jättenyfiken.
 

ariadne

Aktiv medlem
den ser ut som min "springa sönder" . tror jag den heter.

fast den här ser nästan mera allvarlig ut, iochmed leendet ( ehum..paradoxalt)
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Det är lite kul att jämföra den här tråden (och de andra med tjejporträtt) med den här tycker jag, för även om vissa av bidragen här har varit rätt djärva, så visst finns det en skillnad ändå? Eller är det bara jag som tycker det?
 

lotelo

Aktiv medlem
sebbfolk skrev:
Det är lite kul att jämföra den här tråden (och de andra med tjejporträtt) med den här tycker jag, för även om vissa av bidragen här har varit rätt djärva, så visst finns det en skillnad ändå? Eller är det bara jag som tycker det?
Jo det där är intressant. Flickor ska vara vackra, pojkar ska vara spacade typ. Ett praktexempel på könsskillnader även om det som sagt fanns några få undantag här. Törs man inte göra om en tjej på det sättet? Måste tjejer vara "snygga" (vad det nu innebär)?
 

ariadne

Aktiv medlem
sen tror jag att det kanske hör till saken att de mest är killar som lekt med kristians bild. att som kille försköna en kille kanske skrämmer lite och så kör man med "hö,hö,kul bild va?"

eller nåt:)

sen tror man lätt att man känner folk på fotosidan även om man inte gör det. alla har sin fotosidanidentitet här. kristian är väl i mina ögon en skojfrisk herre, och då blir det kanske lätt att man kör på det spåret. oavsett kön.
 

lotelo

Aktiv medlem
ariadne skrev:
sen tror jag att det kanske hör till saken att de mest är killar som lekt med kristians bild. att som kille försköna en kille kanske skrämmer lite och så kör man med "hö,hö,kul bild va?"

eller nåt:)
Det låter ju inte helt otroligt. Fast visst är det lite skevt, bildintresserade killar som bara klarar att jobba "seriöst" med kvinnor? Nja, så kanske det inte är heller får man välk hoppas..

sen tror man lätt att man känner folk på fotosidan även om man inte gör det. alla har sin fotosidanidentitet här. kristian är väl i mina ögon en skojfrisk herre, och då blir det kanske lätt att man kör på det spåret. oavsett kön.
Det må vara, men bilden säger mig att han även är en fåfäng herre. Jag hade inte vågat..
/Lotta *feg*
 

ariadne

Aktiv medlem
fast..det står iofs inte så mkt om försiktighet i kristians förstainlägg, tvärtom, så jag kanske övertolkade det hela ändå.

jag tror nog att om en tjej skrivit samma uppmaning så hade man vågat det också.
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Undrar om killar i allmänhet har svårt för att se sej själva som "vackra", eller ens komma på tanken att sammankoppla sej själva och sina kroppar med det begreppet?
 

lotelo

Aktiv medlem
sebbfolk skrev:
Undrar om killar i allmänhet har svårt för att se sej själva som "vackra", eller ens komma på tanken att sammankoppla sej själva och sina kroppar med det begreppet?
Det tror inte jag, men det vore himla kul om nån kille kunde svara på det..

De killar jag har i omgivningen är oftast mer fåfänga än mej själv och mina tjejkompisar.

Tänk när vissa tränar som tok feb-juni varje år (endast alltså) för att våga visa sig på stranden..
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Jag vet inte heller, men jag tänkte på flamset som brukar uppstå när man frågar varför det är så mycket fler poserande tjejer än killar på foton.
Då kommer ju allt det här med "men tjejer är så mycket vackrare", "vem vill titta på blekfeta /håriga/kulmagade/ slappa killar" och liknande kommentarer, som mest låter generade.
 

kreatören

Aktiv medlem
Bernt. Den där är imponerande och skitbra! (men lite skarp kanske?) Är det en utskrift du knycklat ihop manuellt eller finns det typ lätta sätt i datorn för detta? Pluggar eller nåt typ? Jag är jättenyfiken.
Lotta, det finns inget lätt sätt i datorn direkt för den här effekten, utan precis som du trodde en utskrift som jag gett lite omild bahandling med handkraft plus lite knivskrap. Ny skanning med lite ökad kontrast i PS plus lite extra korneffekt. Jag har kört den här tekniken tidigare på en del typografijobb, kan bli häftigt bra på kraftiga och feta rubriker. That’s all!
 
ANNONS