Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ge mig en timme för bild(ur)val - prime time
- Trådstartare urbano
- Start datum
urbano
Aktiv medlem
...och för att förtydliga något.
Skapa en hörna (eller pool, då) dit alla är välkomna att skicka bilder (natur, landskap, porträtt, toycamera, digital, mellanformat - you name it).
Men där de också kan bli refuserade av någon elak typ (typ urbano). Som inte alls är elak (egentligen)

Skapa en hörna (eller pool, då) dit alla är välkomna att skicka bilder (natur, landskap, porträtt, toycamera, digital, mellanformat - you name it).
Men där de också kan bli refuserade av någon elak typ (typ urbano). Som inte alls är elak (egentligen)
jkene
Aktiv medlem
Intressant idé, men jag litar inte på att herr Urbano har samma eminenta smak som jag 
Låt en popup dyka upp en gång i timmen hos slumpvald inloggad medlem "Du har blivit utvald som ultrabildväljare under en timme. Under denna timme får du välja ut vilka inkommande bilder i poolen xxx som skall publiceras. Accepterar du [Ja] [Nej]"
Låt en popup dyka upp en gång i timmen hos slumpvald inloggad medlem "Du har blivit utvald som ultrabildväljare under en timme. Under denna timme får du välja ut vilka inkommande bilder i poolen xxx som skall publiceras. Accepterar du [Ja] [Nej]"
urbano
Aktiv medlem
jkene skrev:
Intressant idé, men jag litar inte på att herr Urbano har samma eminenta smak som jag
Neej, bara en annan eminent smak
Fridens
herr Urbano
urbano
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Vad är då syftet och målet med denna nya pool?
Att höja kvaliteten på fotosidan!
Urbanos corner blir garanterat en plats för intressant fotografi.
Fridens
/U
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Låter mkt intressant. Jag är med.
urbano
Aktiv medlem
silversaga skrev:
Låter mkt intressant. Jag är med.
Kul!
Extremt öppet för alla kategorier ska det vara. Allt från älgar i motljus till graffitti på elskåp. Men bilderna ska vara något extra och tåla att betraktas mer än en gång!!
Huvva
jkene
Aktiv medlem
Jag tror vi har olika varianter. Här är min:
En pool som heter Prime Time skapas. En gång i timmen (eller varannan eller så) töms poolen, en slumpvis vald inloggad medlem år frågan (popup) om han/hon vill vara Prime Time väljare och kan välja ut bilder som visas i poolen under denna timme/timmar. Alla kan givetvis kommentera.
Bildväljaren i supertempo med andra ord, men man kan inte gå tillbaka och se gamla val.
Resultet blir en fräsch pool med nya spännande bilder hela tiden.
En pool som heter Prime Time skapas. En gång i timmen (eller varannan eller så) töms poolen, en slumpvis vald inloggad medlem år frågan (popup) om han/hon vill vara Prime Time väljare och kan välja ut bilder som visas i poolen under denna timme/timmar. Alla kan givetvis kommentera.
Bildväljaren i supertempo med andra ord, men man kan inte gå tillbaka och se gamla val.
jkene skrev:
Jag tror vi har olika varianter. Här är min:
Så fattar jag inte att Urbano vill ha det? Eller?
jkene
Aktiv medlem
Nej, jag tror han vill ha en pool där alla kan föreslå egna bilder till poolen, men en "bildväljare" väljer ut vilka som får publiceras i slutändan.
Ett annat förslag således.
Och om man kombinerar Urbanos med mitt får man en tredje variant: Urbanos förslag + bildväljaren byts varannan timme och poolen töms
Ett annat förslag således.
Och om man kombinerar Urbanos med mitt får man en tredje variant: Urbanos förslag + bildväljaren byts varannan timme och poolen töms
urbano
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Så fattar jag inte att Urbano vill ha det? Eller?
Nej
Tanken var nog att Urbano skulle finnas "live" tex mellan 20-21 en sondagskvall da och da.
I "Urbanos corner". Dit skulle ALLA kunna skicka sina bilder och garanterat fa arlig och uppriktig kritik.
Inte "objektiv kritik", inte "konstruktiv kritik", inte "fotolararekritik".
Bara subjektiv kritik byggd pa MITT bildseende.
Vet ej om detta kan genomforas tekniskt.
Fridens
lottawe
Aktiv medlem
Men..
då vill nog jag me' ha en sån hörna..
..och hur många till vill det tro?
Därför tror jag fortfarande mest på jurybaserad pool där fler än en fyller funktionen som hr urbano önskar. Och i en sån säger jag inte att jag vill vara medlem i jury, bara att det jag tror det vore mer funktionellt med fler i en jury eftersom jag misstänker att väldigt många annars vill ha sina egna hörnor..
då vill nog jag me' ha en sån hörna..
..och hur många till vill det tro?
Därför tror jag fortfarande mest på jurybaserad pool där fler än en fyller funktionen som hr urbano önskar. Och i en sån säger jag inte att jag vill vara medlem i jury, bara att det jag tror det vore mer funktionellt med fler i en jury eftersom jag misstänker att väldigt många annars vill ha sina egna hörnor..