Skydrive finns bara för winphone och iOS. Av nån anledning är MS bättre kompis med Apple än med Google. Bästa applikationen för skydrive är nog ändå för datorn, där skydrives online office funktion möjliggör grupparbeten med personer som sitter på andra sidan jordklotet. Tyvärr är powerpoint online värdelöst, men excel och word är helt okej.
Tyvärr, men förståerligt, är funktionerna hos online-office ganska begränsat jämfört med de riktiga versionerna, men om det fungerade fullt ut, så skulle inte MS kunna sälja sina office-paket.
En möjlig nackdel är att skydrive kräver msn/hotmail-konto vilket för vissa kan vara ett problem. Det finns ngt gammalt agg mot hotmail kvar som gör att folk inte vill använda det. Är personligen både gmail och hotmailanvändare så för mig är det inget problem.
Har dock inte utforskat skydrive för annat än office-funktionerna, och skydrive-office i kombination med skype (eller liknande program) utgör en näst intill oslagbar arbetsplattform när man måste samarbeta med flera personer över flera datorer.
Min fråga är: vad har Google Drive at erbjuda som skulle göra det mer användbart och lockande än SkyDrive? Google har ju inte heller online open office. Eller? (bortsett från Google Docs)