Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp med bild önskas! Hård skugga, hur lättar man upp i CS2?
- Trådstartare mange78
- Start datum
Martin F
Aktiv medlem
Det beror ju på hur mycket den måste lättas upp. Gjorde en snabbfix med ett justeringslager där jag drog lite i levels. Fyllde sedan justeringslagret med svart (släckte det) och målade sedan i lagom mängder med brush-verktyget.
Proffsen kan antagligen göra det både bättre och mer lättförståeligt.
Det borde även funka att kopiera bilden i ett nytt lager, köra Desaturate och Invert och sedan lägga detta som "Soft light". Sedan kan du sudda bort det lagret efter smak och även ändra opacitet för det.
Proffsen kan antagligen göra det både bättre och mer lättförståeligt.
Det borde även funka att kopiera bilden i ett nytt lager, köra Desaturate och Invert och sedan lägga detta som "Soft light". Sedan kan du sudda bort det lagret efter smak och även ändra opacitet för det.
Bilagor
avslutat_bj
Aktiv medlem
Contrast masking
Blandningsläget "overlay" kan användas enligt tipsen i
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/understanding-series/u-contrast-masking.shtml
men kan då ge överdrivna effekter, om man inte tar det försiktigt:
Blandningsläget "overlay" kan användas enligt tipsen i
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/understanding-series/u-contrast-masking.shtml
men kan då ge överdrivna effekter, om man inte tar det försiktigt:
Bilagor
mange78
Aktiv medlem
Kem skrev:
Bild/Justeringar/Skugga-Högdagrar. Duger detta?
Har testat den vägen, funkar bra på att lätta upp skuggan, men den blir fortfarande lika hård...
mange78
Aktiv medlem
Guran99 skrev:
Personligen skulle jag ge mig på Dodge-verkgtyget (efterbelys heter det nog på svenska). Arbeta försiktigt med låg exponering på "shadows" och "midtones" så kan du ev. få fram mer mjukhet i skuggkanterna...
Det kräver mer manuellt finlir, men du får betydligt mer kontroll
Ja, det kanske kan vara nåt. Länge sen jag använde mig av det. Vill minnas att det var tidskrävande, men ack den som ger sig
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
lager, brusreducering, kloning
Hej.
Jag har bara jobbat med ögat och skuggan.
1. Duplicera lager. Då kan man alltid jämföra med originalet och ändra sig.
2. Markera det jag vill jobba med. Alltså ögat och skuggan.
3. Brusreducering.
4. Klonverktyget. Jobba i stor förstoring. Här arbetade jag med opacitet 20% och stämplade in hudtoner i skuggans kant för att mjuka upp den.
"Måla" med klonverktyget
5. Klart.
Hej.
Jag har bara jobbat med ögat och skuggan.
1. Duplicera lager. Då kan man alltid jämföra med originalet och ändra sig.
2. Markera det jag vill jobba med. Alltså ögat och skuggan.
3. Brusreducering.
4. Klonverktyget. Jobba i stor förstoring. Här arbetade jag med opacitet 20% och stämplade in hudtoner i skuggans kant för att mjuka upp den.
"Måla" med klonverktyget
5. Klart.
Bilagor
mange78
Aktiv medlem
Re: En variant
Hur menar du med måla in ljus?
Tansi skrev:
Kurvor i PS, målat in ljus, oskarp mask, skärpt ögon och hårpartier. Men det kanske blev lite väl softat??
Hur menar du med måla in ljus?