Annons

Hudtons-plugin?

Produkter
(logga in för att koppla)

Guran99

Aktiv medlem
Hej

Jag gillar Elements verktyg för justering av hudtoner. Man behöver inte tänka nämnvärt, utan bara klicka. Stora Photoshop CS har inte den funktionen, utan man måste manuellt fixa det. Men jag blir aldrig klok på hur jag ska få till det manuellt.

Så är det någon som känner till en plugin eller annan vettig metod för att få bra hudtoner?

Vad heter verktyget, vad har det för kontroller?

Det finns ett otal verktyg i Photoshop för färgförändringar, dessutom lagermasker så man kan lägga dem selektivt. Kanske heter det bara nåt annat i Photoshop.

Det heter "Adjust Color for Skin Tone" och är helt o hållet anpassat för just hudtoner. Man markerar huden, och justerar solbränna och rodnader enkelt med två reglage.

Jag vet att man kan göra sånt här manuellt med kurvor o färgjusteringar i Photoshop, men det är ofta man är lite "färgblind" när man tittat på en bild för länge och inte ser om det blir bra eller dåligt. Så ett automatiskt verktyg som Elements har gillar jag :)

Bilagor

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    93.4 KB · Visningar: 179
Ja det var ju fiffigt. Hade varit bra att ha det som ett snabbt alternativ i Photoshop.

Försökte hitta nåt på nätet om vad den gör exakt men det var svårare, så nån direkt översättning kan jag tyvärr inte ge.

ANNONS
Götaplatsens Foto