MattiasN
Aktiv medlem
Jag köpte min Nikon D70 den 24 Mars. Med den köpte jag ett Tamron 28-75/2,8. Efter en stund upptäckte jag att jag led av det berömda frontfokusproblemet. Jag meddelade Scandinavian Photo, som trots mina påpekanden om att fler uppenbarligen haft det på sina D70, trodde att det var objektivet det var fel på och inte kameran. Den 7:e Maj skickade jag in objektivet och Scandinavian Photo meddelade att deras tester visade att något var knasigt med objektivet. Jag kunde dock inte få något nytt eftersom jag haft det mer än en månad (ca 6 veckor).
De meddelade att det normalt tog ca 4 veckor att få det fixat, men de trodde att det kunde vara löst på 3 veckor med lite tur så att jag skulle kunna få med det på min Greklandsresa.
Resan närmade sig och jag började bli nervös. Mailade SF igen. Nya budet var att det blivit skickat till Tyskland för att tydligen så var inte detta objektiv kompatibelt med D70!!!!?????..och skulle behöva uppdateras på något sätt. Med andra ord så fick jag inte med det till Grekland. Fick köpa ett Sigma 12-24 för att över huvud taget ha något att fota med där nere.
I skrivande stund vet jag fortfarande inget mer. Det har nu gått drygt 8 veckor och det har alltså varit inne på service längre än jag hade haft det innan jag skickade in det.
Vad gör man? Tiger tyst och hoppas att det kommer snart, eller ska man börja skicka arja brev till Scandinavian Photo och ställa krav?
Mattias
De meddelade att det normalt tog ca 4 veckor att få det fixat, men de trodde att det kunde vara löst på 3 veckor med lite tur så att jag skulle kunna få med det på min Greklandsresa.
Resan närmade sig och jag började bli nervös. Mailade SF igen. Nya budet var att det blivit skickat till Tyskland för att tydligen så var inte detta objektiv kompatibelt med D70!!!!?????..och skulle behöva uppdateras på något sätt. Med andra ord så fick jag inte med det till Grekland. Fick köpa ett Sigma 12-24 för att över huvud taget ha något att fota med där nere.
I skrivande stund vet jag fortfarande inget mer. Det har nu gått drygt 8 veckor och det har alltså varit inne på service längre än jag hade haft det innan jag skickade in det.
Vad gör man? Tiger tyst och hoppas att det kommer snart, eller ska man börja skicka arja brev till Scandinavian Photo och ställa krav?
Mattias







