Annons

Kan man lita på...

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Är det någon som känner till snubben som säljer nya Canonprylar 15-20 % under lägsta nät-pris. Han annonserar i varje nummer av Foto. Är det något lurt med det hela? Svara om ni har koll på läget. Tack på förhand.

Tjena Tony
Jag köpte en Canon 1,4 konverter av honom till kanonpris, det kan ta ett tag innan du får grejerna , men den som väntar på något gott. Det fungerade jättebra om man inte har brådis alltså.

Jag har för mig att denna fråga varit uppe innan. Jag tror att killen åker på affärsresor och köper med prylar hem.

Hej

Jag ringde honom då jag jagade en D60. Han har förankringar i en återförsäljare (Stor sådan i USA) där han tar grejorna ifrån.

Hur de kommer hit frågade jag inte då även han hade problem med att skaka fram en D60.

Roine

Det är kanske så att han fuskar med att betala rätt moms därför kan han hålla lägre priser.
Bara en liten teori.

man får väl kvitton å sånt om jag inte minns fel- gör att det blir svårt att fiffla med momsen.

Bara för att man får ett kvitto betyder det ju inte per automatik att de som vill ha momsen får se samma kvitto... alls.

Köpte en 70-200 av honom som han kom och lämnade på mitt jobb, han har hållt på med det här i 7 års tid. Honom kommer jag att handla mer av.

får man kvitto?

Ni som har handlat av honom - fick ni kvitto på beloppet. Jag undrar då jag har tänkt lyfta momsen.

Snömannen skrev:
Bara för att man får ett kvitto betyder det ju inte per automatik att de som vill ha momsen får se samma kvitto... alls.

men när du sen vill lyfta momsen så kommer fiscus för eller senare lägga ihop två och två

jag har aldrig själv köpt något av vederbörande men vet många andra som gjort det och det har -såvitt jag vet- aldrig varit några problem (förutom att det kan ta lite tid att få fram grejerna ,vilket han alltid varit tydlig med)

säkert att handla

jag har köpt en del saker av honom också måste säga att han väldigt seriös med det han håller på med.Kvitto och garanti det kan man ju inte säga om vissa andra ingen nämnd och ingen glömd....

ingen aning

Ingen aning om vad personen heter, det framgår inte av hans annonser. Tidningen finns att låna på de flesta bibliotek.

Vad heter försäljaren i fråga?

Efter att ha bläddrat i ett par årgångar av tidningen FOTO utan att ha hittat den aktuella försäljaren frågar jag igen:

Vad heter personen/Företaget i fråga?

Har inte lyckats hitta den annons ni pratar om.

Under radannonserna på de blåa sidorna..i varje nummer..Mobilnummer...

Alltså ingen företagsannons med bild, utan en vanli radannons med text...

Hittade en nu... med priser som går att diskutera och med full garanti. Allt nytt heter det också. Om det är han har han vanligt telefonnummer också. Annonsen börjar med Canon EOS-3.

ANNONS
Götaplatsens Foto