Annons

Kategori för film med DSLR i Köp/Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)

jac38

Aktiv medlem
Antingen behöver kategorin "Film" döpas om i Köp/Sälj eller så behövs en ny kategori. Som det är nu får man leta efter dom tillbehör som säljs för filmning med systemkameror under alla möjliga rubriker. Ofta måste jag söka på produkten i fråga på internet, bara för att veta om det är något som har att göra mer film med systemkamera eller inte. Jag är helt övertygad om att en massa produkter ligger kvar osålda bara för att folk inte orkar gå igenom alla dessa grupper som "Odefinerade", "Stativ", "Övrig foto" eller "Film" för att hitta rätt. Det verkar som om inte folk lägger in dessa tillbehör under rubriken "Film" i nulägert och kanske räcker det att döpa om den kategorin för att det hela ska fungera. Det borde ligga i allas intresse att köpare och säljare hittar varandra.

Vad tycker du?

MVH
Jacob Boman

Ja men i bestämd form eftersom kategorin "Film" inte heter "Filmning", och kanske även DSLR och inte DSRL... .

Alltså " DSLR-Film"

Hm. DSLR-Filmning passar bättre än bestämd form tycker jag. Det är lite lättare att förstå att det kan vara allt som har med det att göra (axelstöd, mikrofoner etc).

Hm. DSLR-Filmning passar bättre än bestämd form tycker jag. Det är lite lättare att förstå att det kan vara allt som har med det att göra (axelstöd, mikrofoner etc).

Jag tycker också filmning är tydligare.
Kategorin Film är dessutom lite lurig för oss som dessutom fotograferar analogt.

Kan ni inte samtidigt separera bort annonser om filter från objektiv-kategorin? Så att filter blir en egen kategori. Det är rätt långtradigt att gå igenom hela den långa listan av objektiv för att hitta ett visst filter.

Även dom två kategorierna "Blixtar och Ljus" och "Studioblixtar" har blivit lite ihopmixade. Eftersom Ljus ofta används i kombination med studioblixtar och att lösa blixtar till kameror kan användas som studioblixtar så tycker då jag att alla möjliga annonser hamnar i "Blixar och Ljus". Jag har inget riktigt bra förslag på en lösning men jag har när tänkt på detta, när jag tittat igenom annonser...

MVH
Jacob Boman

Eventuellt "Kamerablixtar och Tillbehör" och "Stationär/Porttabel Studio" kanske kan separera dom två på ett förståligt sätt...

Du får låta dom fixa med det här under någon mer normal arbetstid än nu. Filterna ligger kvar bland objektiven, bara rubriken ändrades. Det finns för övrigt ingen flmkategori för DSLR heller så om vi bara lugnar oss händer det säkert. Ämnena kanske ska debateras lite till även om jag kan hålla med om att orden "Fixat nu" indikerade på att allt var klart...

Nu menade jag ju inte att filter skulle försvinna helt, vilket det tydligen gjort nu? Ville bara att filter skulle bli en egen kategori.

Filter har inte försvunnit utan ligger i egen kategori, se här:

http://www.fotosidan.se/reviews/index.htm

och i Köp&Sälj så finns inga annonser idag med bara Filter så inga sådana annonser syns men det kommer med tiden att dyka upp och gamla annonser fasas ut.

Du får låta dom fixa med det här under någon mer normal arbetstid än nu. Filterna ligger kvar bland objektiven, bara rubriken ändrades. Det finns för övrigt ingen flmkategori för DSLR heller så om vi bara lugnar oss händer det säkert. Ämnena kanske ska debateras lite till även om jag kan hålla med om att orden "Fixat nu" indikerade på att allt var klart...

Den finns, men inga annonser är skapade med den och därför syns den inte. Men det kommer med tiden.

Okej så bra då. Undrar ju lite vad du tycker om mina tankar på Blixt och Studio problematiken. Under rubriken "Blixtar och Ljus" ligger för tillfället tex "Bord för produktfoto, Elinchrom Ranger, Ranger RX, och Komplett studiokitt", bara för att nämna några. Genom att ändra rubrikerna, tex som jag föreslog, blir det klarare i vilken grupp man som säljare ska lägga sina produkter.

Filter har inte försvunnit utan ligger i egen kategori, se här:

http://www.fotosidan.se/reviews/index.htm

och i Köp&Sälj så finns inga annonser idag med bara Filter så inga sådana annonser syns men det kommer med tiden att dyka upp och gamla annonser fasas ut.

Nu var det köp/sälj jag åsyftade eftersom tråden gällde köp/sälj.Fast när jag precis nyss testade att försöka lägga in en annons under kategorin filter, så finns den inte i listan, varken nu eller när jag kollade tidigare. Om det ska komma in nya annonser med filter så måste väl kategorin finnas som valmöjlighet där? Annars lägger man ju filter under övrigt, eller hur? Och visst finns det väl annonser med bara filter, de ligger ju under objektiv nu.

Nu var det köp/sälj jag åsyftade eftersom tråden gällde köp/sälj.Fast när jag precis nyss testade att försöka lägga in en annons under kategorin filter, så finns den inte i listan, varken nu eller när jag kollade tidigare. Om det ska komma in nya annonser med filter så måste väl kategorin finnas som valmöjlighet där? Annars lägger man ju filter under övrigt, eller hur? Och visst finns det väl annonser med bara filter, de ligger ju under objektiv nu.

Jo det förstår jag. Kategorierna används på båda ställena. Just kategorin Filter var inte markerad att den skulle kunna användas i Köp&Sälj dock, men nu är det justerat.

Okej så bra då. Undrar ju lite vad du tycker om mina tankar på Blixt och Studio problematiken. Under rubriken "Blixtar och Ljus" ligger för tillfället tex "Bord för produktfoto, Elinchrom Ranger, Ranger RX, och Komplett studiokitt", bara för att nämna några. Genom att ändra rubrikerna, tex som jag föreslog, blir det klarare i vilken grupp man som säljare ska lägga sina produkter.

Jag nonchalerar inget men jag hinner inte alltid svara på allt direkt.

Jag förstår inte riktigt problemet. Alla de sakerna känns ju relevanta under kategorin och de känns som om det är den kategorin man skulle leta under. Jag uppfattade inte heller ditt tidigare inlägg som ett förslag utan snarare ett påstående. Förtydliga så skall jag kika.

ANNONS
Götaplatsens Foto