Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Konvertera RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

CJR

Aktiv medlem
Jag sitter och väntar på att mitt ex av Dynax 7D ska komma. Och jag sitter och leta efter något program för att konvertera rawfiler. Men jag hittar inget som stöder 7D.

/Carl-Johan

Det följer helt säkert med ett till kameran, som kommer att lösa den uppgiften. Tids nog kommer nog både C1 och Adobe med en egen version. Det är knappt att lacken har torkat på kameran än..

Jag fick just ett nyhets mail från Capture One. Deras nya version 3.6 som ska komma snart stöder Dynax 7D.

Thomas

Jag får vänta och se vad som följer med kameran.
Capture One verkar vara enkelt att använda men lite dyrt. I alla fall Pro versionen.

/Carl-Johan

C1 LE

Du klarar dig väldigt långt med C1 LITE om du inte ska göra extrema arbeten... Jag kör med det och det är värt varenda krona! (runt en tusenlapp)

Det finns även en bra RAW-konverter i photoshop CS, men det kostar ju också... Jag föredrar dock C1 när det gäller att "framkalla" RAW.

Mvh //Peter

Jag köpte just en bok som heter Camera RAW with Adobe Photoshop CS och den verkar väldigt bra när det gäller att beskriva hur man använder de programmen med sina RAW-bilder.
Men även om RAW-formatet som sådant.

johan

ANNONS
Götaplatsens Foto