sjohan
Aktiv medlem
Hejsan,
Jag har en 6 år gammal HP laptop som konstigt nog har börjat ge upp
Så idag hade jag några timmar ledigt och gick då ut på stan och kikade lite. Fastnade i applestore på kungsgatan, applestore på avenyn och på yfo. Man kan med andra ord säga att jag börjar bli ganska sugen på en macbook. Och alla säljare som jag har talat med idag har ju självfallet sagt att det är en kanondator och precis en sån som jag behöver. Men hur är den egentligen. Ni som fotograferar kan man sköta redigering och sånt på denna ifall det krävs? (Jag har ju en stationär pc också men i vissa lägen så är man ju inte hemma)
Och hur är den annars? Vad har man för batteritid i praktiken, affären lovade ca 5 timmar. Är det något krångel med din dator? Och vilken version ska man köpa. Student som jag är så har jag ju inte obegränsat med pengar. Jag har kollat på minsta macbooken fast uppgradera minnet med 1gb och en 80bg hårdisk. Vad tror ni om det?
Är det kanske någon som har testat mathlab eller cad eller så på sin dator? Hur funkar det isf? Hur funkar spel?
Tacksam för alla tips och erfarenheter.
/Johan
Jag har en 6 år gammal HP laptop som konstigt nog har börjat ge upp
Och hur är den annars? Vad har man för batteritid i praktiken, affären lovade ca 5 timmar. Är det något krångel med din dator? Och vilken version ska man köpa. Student som jag är så har jag ju inte obegränsat med pengar. Jag har kollat på minsta macbooken fast uppgradera minnet med 1gb och en 80bg hårdisk. Vad tror ni om det?
Är det kanske någon som har testat mathlab eller cad eller så på sin dator? Hur funkar det isf? Hur funkar spel?
Tacksam för alla tips och erfarenheter.
/Johan