mikaelleijon.se
Aktiv medlem
Estethia skrev:
säkert off topic på nåt sätt... men..
jag älskar att plåta för andra.
det är en utmaning varje gång som ger mig lite nervig hjärtklappning, men totalrusning så fort jag ser att jag lyckats.
samtidigt så totalälskar jag förstås att plåta för mig själv och även att familjeplåta.
förälskelsen har inte gått över på 19 år och den blev ännu häftigare när jag skaffade min egna digitala utrustning.
och den digitala utrustningen har garanterat gjort mig till en betydligt bättre fotograf!
under dom 4 år jag plåtat digitalt har jag lärt mig typ lika mycket (nja nästan) som jag gjorde under 15 analoga år.
därtill tycker jag mig ha fått ett bättre bildseende.
därtill en större säkerhet då jag ser på en gång om jag får till det.
därtill en större leklust då man kan leka loss då man sett att man fått dom bilder man ska ha.
och självklart är jag förtjust i att den kamera jag använder har så bra allround-kvalité som möjligt.
så precis som med datorn så får man uppdatera lite snabbare än förr.
och hellre att jag får uppdatera min kamerautrustning och "mörkrumsutrustning" än att gå tillbaka till osäkerheten igen.
dessutom gillade jag aldrig nånsin tanken på att det blev dyrare ju mer jag plåtade.
missade säkert många bilder.
och eftertänksamheten finns kvar trots att jag plåtar digitalt och experimentlusten får dessutom flöda fritt numera.
Christel, vad tror du att det är som gör att du blivit en bättre fotograf för att du gått över till digitalt? Att du ser resultatet direkt?
/Mikael