Annons

Mest prisvärd under 7 lax?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Då talar vi om SLR under 7000 listpris med någon form av kitobjektiv.

Vad skulle ni valt och varför? Inga typ "Canon är bäst" utan motivera!

Pentax K100D

Den tar fina bilder med lågt brus. Den har skakredusering i kameran.
Objektivet DA 18-55 är bra och prisvärt.
Eventuellt kan någon Olympus konkurera.

Nikon D70S för 6990:- på Cyberphoto. Speciellt för den goda ergonomin och 18-70-optiken som medföljer i paketet. Den gluggen är både skarp och har större omfång än de andra märkenas "kitgluggar". Finns mycket gott skrivet om den i forumen här på FS.

Det mest prisvärda just nu skulle jag säga är Pentax K100D. Bra kit glugg och bildstabilisering i huset för 6495:-. Snacka om bra pris! Är hel nöjd själv!

Hade jag redan haft D50 och 7000kr att spendera hade jag defifinitivt lagt pengarna på optik/blixt istället för att köpa ett hus+billigt objektiv som knappast kommer bli mycket bättre.

Hade jag inte haft det hade och skulle köpt nytt hade jag nog också tagit d70s med 18-70

Tack för all hjälp ALLA! I ALLA mina frågor hehe :p

Mycket frågor har lett till ökad kunskap, tack!

Jag skulle valt mellan Pentax K100D och Olympus E-500(Som jag själv har). Men det är fördelar mot nackdelar, jag skulle gått på den som kändes bäst(vilket jag gjorde, hehe). Då får man också råd med lite extra lull-lull av alla de slag som kan vara trevligt att ha;).

Taka skrev:
Då talar vi om SLR under 7000 listpris med någon form av kitobjektiv.

Vad skulle ni valt och varför? Inga typ "Canon är bäst" utan motivera!

I dagsläget finns bra prid på D70s med 18-70 kitet på Cyberphoto, det är det mest prisvärda jag kan hitta..

Dock en "gammal" kamera... men säkert bra.

ANNONS