Annons

Min D850 är här

Produkter
(logga in för att koppla)

Umi71

Aktiv medlem
Hej.

Får hem min D850 om en till två dagar iofs utan D5ans batteri ingreppet men känner att 7 bilder insekunden räcker för min del.

Blev några slantar till men får ta det. Cyberphoto hade paket med 850n plus 24-120/4 inne på lager.

Enligt info skulle Europa börja få leveranser nästa vecka men som dom sa Sverige är en liten aktör så dom visste inte när vi i Sverige skulle börja få våra paket levererade. Så jag valde att lägga om till 24-120 paketet.

Mycket bra service från Cyberphoto. .
 

Cope1

Aktiv medlem
Hej.

Får hem min D850 om en till två dagar iofs utan D5ans batteri ingreppet men känner att 7 bilder insekunden räcker för min del.

Blev några slantar till men får ta det. Cyberphoto hade paket med 850n plus 24-120/4 inne på lager.

Enligt info skulle Europa börja få leveranser nästa vecka men som dom sa Sverige är en liten aktör så dom visste inte när vi i Sverige skulle börja få våra paket levererade. Så jag valde att lägga om till 24-120 paketet.

Mycket bra service från Cyberphoto. .
Skulle du trots allt vilja ha greppet finns det i lager här: http://www.mattssonsfoto.se/nyheter/flerfunktionsbatteripack-mb-d18
 

Umi71

Aktiv medlem
Har nu fått hem kameran och 24-120/4 optiken, har nu 2 batterier på laddning och endast testat några få test avfyrningar och det lilla jag testat har gjort mig riktigt glad.

Batterigreppet är rest noterat så det kommer så småningom men det kan jag vänta på. Skippade 9 fps paketet då det var osäkert när det paketet skulle levereras och dom hade 1 paket inne med 24-120 optiken då jag ringde igår förmiddag och fick sms 12.29 idag att det fanns att hämta på mitt utlämnings ställe.

Riktigt snabbt och trevligt från Cyberphoto att så snabbt ändra om den lagda ordern och skicka iväg den så snabbt.

Nu blir det att fota i helgen och testa mera.

Mvh David
 

Cope1

Aktiv medlem
Kul....jag står i kö i en annan butik och ska bara ha huset. Hoppas att det kommer inom kort nu när det verkar som att det har kommit en sändning till Sverige :)
 

Umi71

Aktiv medlem
Jag hade planerat att inte köpa med optik men då det fanns ett inne på lagret valde jag att ta det istället för att få det innan helgen.
 

Pocca

Aktiv medlem
Efter att ha läst tråden så inser jag att har man inte förhandsbokat är det inte realistiskt att kunna lägga vantarna på en 850 innan årsskiftet?

Är inte Nikonist idag men var sugen på att uppdatera till ff och fick nys om att D850 var nysläppt och den verkar passa (vem passar den inte till?).
 

PÅK

Medlem
Nikon D850

Är det någon som vet status på försäljningen av D850 i Sverige? Det var nu ett kvarts år sen ”release”, men butikshyllorna gapar fortfarande tomma och från alla dessa män på Nikon hörs intet. Dessutom är antalet D850-ägare här på Fotosidan i stort sett oförändrat runt 10 :)
 

Umi71

Aktiv medlem
Dom har börjat leverera till Europa och som dom sa när jag pratademed Cyberphoto så sa dom att då Sverige är en liten marknad i jämförelse så hade dom ingen aning om när vi skulle börja få leveranser.

Därav bytte jag till d850 plus 24-120 paketet.

Tror vii Sverige kommer få vänta riktigt länge och allta helst dom som inte står i någon kö.
 

afe

Aktiv medlem
När D3 (och även andra modeller) kom har det kunnat ta över ett halvår innan alla som beställt fått sina kameror. Inte något nytt (eller unikt för Nikon) - yrkesfotograferna får sina kameror först och sedan pöbeln ;)
 

Cope1

Aktiv medlem
Oavsett om det är unikt eller inte så är det uruselt att lansera något man inte kan bemöta efterfrågan på.
Att man kan hamna på efterkälken tillfälligtvis är ju inget att orda om, men nu börjar det bli löjligt.
 

afe

Aktiv medlem
Du kan ju alltid protestera genom att byta till en mindre eftertraktad kamera och se om Nikon bryr sig ;)
 

Cope1

Aktiv medlem
Det kan man göra om man känner för det. Gör alla det som vill ha den lär dom bry sig.
Fast nu behöver man ju inte vara så drastisk för att man tycker att det är en otrolig dålig lansering.
 
ANNONS