Annons

Ny fotoskrivare vilken A4?

Produkter
(logga in för att koppla)

helper

Aktiv medlem
Hej
Har haft en HP photosmart 7760 som har funkat utmärkt ända fram till att jag byte till win7.
Ger ränder på fotona som jag skriver ut oavsett vilket program jag använder mig av när jag skriver ut någon som vet vad som är fel?

men HP verkar inte vara med längre när man letar efter någon ny skrivare!

vilken skrivar kan ni rekomendera skriver mest ut A4 eller mindre?

Jag kör med Canon Pixma MP970. Den fungerar utmärkt, även som scanner, kortläsare, kopiator osv.

Dagsaktuell version heter MP990. Jag har bara XP och Vista, men det skulle förvåna mig oerhört om inte Canon har drivrutiner för win 7 också.

Intressant att HP inte har några bra skrivare idag (för det är väl det du menar). Jag jobbar ihop med en del av HPs skrivarutvecklare ibland...

Glömde ju den ovärderliga upplysningen att MP970, eller MP990 idag då, är fullt kompatibel med EOS-kamerornas magiska Direct Print knapp! Det gäller ju att ta nytta av en sådan epokgörande finess.

Ränder vid utskrift oavsett program... Låter mer som att färgpatronernas munstycken behöver rensas. Finns säkert en funktion i maskinens menyer som heter "clean nozzles" eller likande. Har du testat att köra den fun ktionen?

Hej
Har haft en HP photosmart 7760 som har funkat utmärkt ända fram till att jag byte till win7.
Ger ränder på fotona som jag skriver ut oavsett vilket program jag använder mig av när jag skriver ut någon som vet vad som är fel?

men HP verkar inte vara med längre när man letar efter någon ny skrivare!

vilken skrivar kan ni rekomendera skriver mest ut A4 eller mindre?

Jag säger som de andra att det låter som ett patronproblem. Fadern har en 7760 under Win7/64

Ränder vid utskrift oavsett program... Låter mer som att färgpatronernas munstycken behöver rensas. Finns säkert en funktion i maskinens menyer som heter "clean nozzles" eller likande. Har du testat att köra den fun ktionen?

Tror inte att det är det som är felet, utan det blir ränder visar med en bild:

endast den stora randen i mitten är så ljus som bilden ska vara och det andra i bilden är diffust/matt.

utskrivet a4 som är inskannat med 300 dpi och nerskalat till 400pixlar sorry för kvaliten.

Bilagor

• visa 400.JPG
    visa 400.JPG
    72.4 KB · Visningar: 635
Senast ändrad:
Intressant att HP inte har några bra skrivare idag (för det är väl det du menar). Jag jobbar ihop med en del av HPs skrivarutvecklare ibland...

Var inne på HPs hemsida och det fanns inte många fotoskrivare! om man inte ville ha alltiett skrivare. har redan en canon lide 70 skanner, som duger åt mig.

Tror inte att det är det som är felet, utan det blir ränder visar med en bild:

endast den stora randen i mitten är så ljus som bilden ska vara och det andra i bilden är diffust/matt.

utskrivet a4 som är inskannat med 300 dpi och nerskalat till 400pixlar sorry för kvaliten.

Hej!
Jag fick liknande problem med utskrifter när jag bytte från PC till Mac, men använde samma skrivare - Canon Pixma iP 5200. Tyvärr minns jag inte exakt vad det var men det var ett inställningsfel. Det hade inget att göra med operativsystemet.
Vad beträffar skrivare, så är det väl Canon och Epson som gäller nu. En Canon Pixma iP 4700 är en mycket prisvärd skrivare. Mp 970 har jag sett utskrifter från - mycket bra liksom Epsons allt-i-ett-skrivare Stylus PX710W. Sedan, om du gillar svartvitt så är det förstås ingen som inte ger färgstick.

Lycka till!

Senast ändrad:
Någon senare variant av Pixma än den MP970 jag har fick nåt grått bläck också, som skulle göra svartvita utskrifter renare, med mindre mysko färgstick.

ANNONS
Götaplatsens Foto