Annons

Pessimism eller sanningen?

Produkter
(logga in för att koppla)
hurry, hurry...

Hej igen!
Jag har hittat en Nikon D100 inkl. vertikalgrepp nu för 5990:- med tre månaders garanti(!!), enda möjliga nackdelen är att den varit yrkskörd! Har tittat på bajonetten, lyssnat på slutaren och tittat på knapparna inget som är mer slitet.
Ska titta på sensorn imorgon, ta ett kort, leta döda pixlar och damm eller skräp.
Så jätte gärna snabba svar!

Hur verkar det?

Christofer

Re: hurry, hurry...

Mil Congojas skrev:
Hej igen!
Jag har hittat en Nikon D100 inkl. vertikalgrepp nu för 5990:- med tre månaders garanti(!!), enda möjliga nackdelen är att den varit yrkskörd! Har tittat på bajonetten, lyssnat på slutaren och tittat på knapparna inget som är mer slitet.
Ska titta på sensorn imorgon, ta ett kort, leta döda pixlar och damm eller skräp.
Så jätte gärna snabba svar!

Hur verkar det?
Är den i bra skick är det ett bra pris. Damm och skräp går att ta bort, det intressanta är hur många exponeringar den gått. Jag gissar att det är i butik eftersom du får garanti?

Japp det är från en butik då, dock verkar dem inte ha någon mer information om förre ägaren än att han var yrkesfotograf! Fast dem har ju tittat igenom den och så. Men han körde också med två D100 och den ena var i bättre skick än den andra. Frågan är bara om det är kvalite på grejerna för butikerna måste ju lägga på en bit ifall dem ska tjäna, speciellt när dem lägger ut en garanti. Verkar ju inbjudande men lite för.

ANNONS
Götaplatsens Foto