Annons

Photoshop CS kraschar vid kurvdragning

Produkter
(logga in för att koppla)

janoy

Medlem
Photoshop CS: När jag jobbar med en bild i kurvor och drar i R-G eller B så kraschar programmet. Detta händer ett par gånger dagligen. Av sju CS-användare är vi två som har detta problem.
-

Nej det problemet har jag aldrig stöt på. Jag använder kurvor 2-20 ggr per dag och i både R - G - B om det behövs. Har du möjligtvis en "crackad" version. Då kan jag förstå om vissa konstigheter uppstår. Har du en köpt/laglig version vet jag inget annat än att du får prova att installera om den. En annan teori (högst ovetenskaplig) kan vara att en tredjeparts plug-in som spökar med en programbugg.

Lycka till i allafall.

/Ove

Edit: Har versionsnummer 8.0.1 om det kan vara till någon hjälp.

Senast ändrad:
Låter som att det är problem med de datorerna som kraschar, kan vara allt från ett lite ostabilt operativsystem till felaktiga minnesceller i minnesmodulerna.

Har du en ny eller gammal dator? Min gamla bärbara p3 1200MHz vägrar att befatta sig med CS. InDesign går att köra med nöd och näppe. När jag provade PS CS bara krashade det.

MVH Uffe

Det är givetvis mac som gäller när vi pratar bildbehandling och även annat i dataorvärlden.
Ny powerbook och bra med minne men ändå skjuter hela programmet ut sig i ovan nämnda situation.
Oerhört frustrerande!
Licensen är helt OK.
Har även en kollega med samma problem dock inte lika frekvent som undertecknad.

Om du kraschar vid kurvtagningen skulle nog jag rekommendera att köra lite långsammare...

Kunde inte låta bli! ;)

janoy skrev:
Photoshop CS: När jag jobbar med en bild i kurvor och drar i R-G eller B så kraschar programmet. Detta händer ett par gånger dagligen. Av sju CS-användare är vi två som har detta problem.
-

Har dom två användarna samma grafikkort?

Hur är det med minnestillgången?

Vad säger supporten?, om det är två datorer som har problemet är det säkert ett vanligt fel, dvs det kan finnas en fix.

ANNONS
Götaplatsens Foto