Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

Rogerber

Aktiv medlem
Äntligen lite nytt under solen. Se vad priset blir på denna produkt när den inte är i Beta stadie. Blir säkert brutalt mycket större också med fler möjligheter och möjligen ännu fler/bättre filter. Ännu mer att lära sig (som om inte CS2 är nog bökigt).. Jag var säkert inte först på denna tråd... Ha en god och fröjdefull full jul.

Jättebra... ännu en sak man bara "måste" köpa en uppgradering för... :( :)

erro.se skrev:
Tydligen ska en av de nya finesserna i CS3 vara att man kan använda filter som justeringslager, d.v.s. de kan editeras och justeras efteråt.

Nu är det ju bara några timmar kvar tills vi får testa. Men Livefilter kommer nog inte att bli som justeringslager, mer som lagerstilar. Dvs de måste bindas till ett lager med innehåll.

PÅ tiden att det kommer Livefilter i PS. Har funnits i After Effects i MÅNGA år. CS 3 ser ut att vara vad CS 2 borde ha varit.

Förbättringarna är fler och större än väntat skulle jag vilja säga. Det nya verktyget för svart-vit konvertering verkar hur grymt som helst, att man dessutom kan lägga det som justeringslager är på tiden.

Nu har jag kört det hela dagen.

Det är inte vansinnigt mycket förändringar innehållsmässigt. Det är främst nya Camera RAW och Bridge som är större och bättre.

Jag håller i alla fall på att lägga upp guider till de nya verktygen. Än slå länge har jag har bearbetat genom "Black & White", "Smart Filters" och nya "Curves"

http://www.moderskeppet.se/photoshop/cs3_intro.php

En medlem på www.99mac.se har testat CS3 och fick följande förbättringar på hans dator jämfört med CS2 som emuleras via Rosetta.

Uppstart av programmet
PS CS2: 31,4 sek
PS CS3: 11,6 sek

Nedstängning och ny uppstart
PS CS2: 11,3 sek
PS CS3: 2,4 sek

Öppna en bild som väger 256MB
PS CS2: 8,7 sek
PS CS3: 4,1 sek

Gör till ett lager (Flatten image)
PS CS2: 2,5 sek
PS CS3: 1,6 sek

Applicera filtret Konstnärligt -> Vattenfärg (Artistic -> Watercolor)
PS CS2: 44,7 sek
PS CS3: 27,2 sek

Testdatorn är en Mac Pro, 2x3Ghz Dual-Core, 4GB RAM

Efter lång väntan när jag laddade ner filen blev besvikelsen stor - den gick inte att installera! Vet någon om det är begränsningar när det gäller operativet?

Efter ett antal timmar med PSCS3 känner man sig hemma igen! Har försökt jobba med Lightroom i flera månader, men kan bara konstatera att vissa bilder (porträtt) går inte att få som jag vill. Camera Raw i nya CS3 ska enligt uppgift vara samma som rawdelen i Lightroom (och har samma möjligheter till justeringar), men bilder som jag inte lyckats få till i Lightroom, blev nästan perfekta i Camera Raw 4 direkt. Måste försöka förstå vad det beror på... Bridge har genomgått en radikal upplyftning och kan nu nästan betecknas som riktigt bra och nya gränssnittet i Photoshop ser läckert ut. Nu ska de nya funktionerna utforskas också...

Jag kör win2k servicepack 4.
Iofs så vet jag ju att Lightroom inte fungerar på annat än Xp så det kanske är så.
När jag packat upp den nedladdade packen och ska öpnna så säger datorn att den saknar en dll-fil, minns inte precis vad den heter. Eller så kanske ajg tappade något på vägen fär det tog fruktansvärt lång tid att tanka ner.

ANNONS
Götaplatsens Foto